Документалізм збірки: факти та коментарі (на матеріалі збірки Валерія Макеєва «100 днів полону, або позивний 911»)

Анотація
Сьогодні українське суспільство переживає складний етап свого формування й розвитку. Події Революції Гідності, анексія Криму, військова агресія Росії на Сході України дозволяє говорити про нові визвольні змагання, під час яких на кону постає, власне, незалежність та державність України як самостійного утворення. Дискурс «військової» літератури та журналістики представлений різноманітними жанровими формами. Такі автори, як Борис Гуменюк, Валерій Ананьєв, Валерій Макеєв та інші, увійшли до вітчизняної літератури в критичний період існування української державності, відтак, у їх творчості відбиті «больові точки», помилки й протиріччя своєї епохи, а самі літератори постають «істинними тлумачами свого часу». На відміну від інших Валерій Макеєв, автор збірки «100 днів полону, або позивний 911», ні фаховий військовий, ні професійний письменник і він не був безпосереднім учасником військових дій. Валерій Макеєв – журналіст, який потрапив у полон до проросійських бойовиків під час однієї з волонтерських поїздок до зони військового конфлікту, результатом чого й стало написання книги про пережите там. У ній описано травматичний досвід перебування в полоні, поєднаний з індивідуально-інтимними рефлексіями та фактографічним матеріалом, зібраним під час полону.
Сегодня украинское общество переживает сложный этап своего формирования и развития. События Революции Достоинства, аннексия Крыма, военная агрессия России на Востоке Украины позволяет говорить о новом освободительном движение, во время которого на кону стоит, собственно, независимость и государственность Украины как самостоятельного образования. Дискурс «военной» литературы и журналистики представлен разнообразными жанровыми формами. Такие авторы, как Борис Гуменюк, Валерий Ананьев, Валерий Макеев и другие, вошли в отечественную литературу в критический период существования украинской государственности, поэтому, в их творчестве отражены «болевые точки», ошибки и противоречия своей эпохи, а сами литераторы возникают «истинными толкователями своего времени". В отличие от других Валерий Макеев, автор сборника «100 дней плена, или позывной 911», ни профессиональный военный, ни профессиональный писатель и он не был непосредственным участником военных действий. Валерий Макеев – журналист, который попал в плен к пророссийским боевиков во время одной из волонтерских поездок в зону военного конфликта, результатом чего и стало написание книги о пережитом там. В ней описано травматический опыт пребывания в плену, совмещенный с индивидуально-интимными рефлексиями и фактографическим материалом, собранным во время плена.
Today, Ukrainian society is going through a difficult phase of its formation and development. The events of the Revolution of Dignity, the annexation of Crimea, Russia's military aggression in the East of Ukraine allow us to speak about new liberation competitions, during which Ukraine's independence and statehood as an independent entity are at stake. The discourse of "military literature" is represented by various genre forms. Authors such as Boris Gumenyuk, Valery Ananiev, Valery Makeev entered the national literature during the critical period of the existence of Ukrainian statehood». In contrast, Valery Ananiev, Valery Makeev, author of the collection 100 Days of Captivity, or Call 911, is not a professional soldier. Nor is he a professional writer, as named earlier by Borys Humeniuk. Moreover, he was not a direct participant in hostilities. Valery Makeev is a journalist who was captured by pro-Russian fighters during a volunteer trip to a zone of military conflict, which resulted in writing a book about his experiences there. In the book under analysis Valery Makeev describes the traumatic experience of being held captive, combining individually-intimate reflections with factual material collected during captivity.
Опис
Ключові слова
факти, коментарі, Валерій Макеєв, полонений, війна, щоденник, документалізм у публіцистиці, факты, комментарии, Валерий Макеев, пленный, война, дневник, документализм в публицистике, facts, comments, Valery Makeev, captive, war, diary, documentary in journalism
Бібліографічний опис
DOI
ORCID:
УДК