Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/258
Title: | Неоекономічні виклики глобалізації: нова економічна географія |
Other Titles: | Неоэкономические вызовы глобализации: новая экономическая география Neoeconomic challenges of globalization: new economic geography |
Authors: | Андерсон, Володимир Миколайович Андерсон, Владимир Николаевич Anderson, Volodymir M. |
Citation: | Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Одеський національний університет імені І. І. Мечникова |
Keywords: | глобалізація неоекономіка економічна географія регіональна економіка просторова конкуренція економіко-географічні кластери бізнесова географія географічна рента геоменеджмент геомаркетинг глобализация неоэкономика экономическая география региональная экономика пространственная конкуренция экономико-географические кластеры бизнес-география географическая рента globalization neoeconomy economic geography regional economics spatial competition economic-geographical clusters business geography geographical rent geomanagement geomarketing |
Series/Report no.: | Економіка;Т. 14, вип. 15 |
Abstract: | У статті розглянуто теоретико-методологічні основи нових парадигм і концепц
ій в економічній географії та регіональній економіці, що викликані
необхідністю вивчення просторових процесів глобалізації і формування
економіки нового типу — неоекономіки. Запропоновано теоретико-методолог
ічне обґрунтування прикладної економічної географії, бізнесової географ
ії, геоменеджменту та геомаркетингу як нових конструктивних напрямк
ів економічної географії. В статье рассмотрены теоретико-методологические основы новых парадигм и концепций в экономической географии и региональной экономике, вызванных необходимостью изучения пространственных процессов глобализации и формирования экономики нового типа — неоэкономики. Предложено теоретико-методологическое обоснование прикладной экономической географии, бизнес-географии, геоменеджмента и геомаркетинга как новых конструктивных направлений экономической географии. The article considers theoretical and methodological bases of new paradigms and conceptions in economic geography and regional economics caused by necessity of study the spatial processes of globalization and forming of neoeconomy as a new type of economy. Theoretical and methodological backgrounds of applied economic geography, business geography, geomanagement and geomarketing as new constructive fields of economic geography are suggested. |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/258 |
Appears in Collections: | Вісник Одеського національного університету. Економіка |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.