Enforcement of obligations erga omnes in international law: to the issue of measures
Вантажиться...
Дата
2019
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
The article is dedicated to obligations erga omnes enforcement in international law that
nowadays draws more and more attention of representatives of international law science in
the world while it is not studied enough in Ukraine yet. The topic is relevant due to the
necessity of protection of common interests and values of humankind, in particular those
that can be objects of obligations erga omnes. At the present stage it has become obvious that
the effective protection of such values and interests can be guaranteed only with common
efforts of all states and the international community as a whole. The concept of obligations
erga omnes gives us exactly this kind of possibility since states owe those obligations to the
international community in any given case and a breach of those obligations enables all states
to take action.
Another important question is the admissibility of different measures to enforce
obligations erga omnes proposed by scholars recently. Some of them, for example, forcible
countermeasures, are highly debatable. In addition the appearance of a large number of
enforcement measures in the scholars’ publications requires their systematization. So, in the
article the author studies the enforcement measures considering different scientific approaches
to the issue, identifies and systematizes different measures of enforcement, analyzes the
possibility of using non-forcible and forcible countermeasures in the process.
Статтю присвячено забезпеченню виконання зобов’язань erga omnes в міжнародному праві. Наразі це питання привертає все більше уваги представників науки міжнародного права в світі, чого, на жаль, поки що не можна сказати про Україну. Актуальність теми дослідження є значною у зв’язку з необхідністю захисту спільних інтересів і цінностей людства, зокрема тих, які можуть виступати предметом зобов’язань erga omnes. На сучасному етапі стало очевидним, що ефективний захист таких цінностей і інтересів може бути гарантований тільки спільними зусиллями всіх держав або краще всього світового співтовариства у цілому. Концепція зобов’язань erga omnes надає нам саме таку можливість, оскільки держави в будь-якому випадку зобов’язані виконувати ці зобов’язання перед міжнародною спільнотою, а їх порушення дозволяє всім державам вживати заходів для захисту. Іншим важливим питанням є припустимість різних способів забезпечення вико- нання зобов’язань erga omnes, що пропонуються вченими останнім часом. Деякі з них, наприклад, військові контрзаходи, є досить спірними. Крім того, поява великої кількості способів забезпечення в публікаціях вчених вимагає їх систематизації. У зв’язку з цим в статті вивчено наукові підходи до проблеми забезпечення виконання зобов’язань erga omnes, виявлено та систематизовано різні способи забезпечення, проаналізовано можливість застосування в цьому процесі невійськових і військових контрзаходів. Способи, що пропонуються різними вченими, можуть бути умовно поділені на ті, які можуть застосовуватися державою самостійно, та ті, які можуть застосовуватися окремою групою держав і навіть міжнародною спільнотою в цілому. Крім того, можна розділити ці способи на судові та позасудові, превентивні і ті, які застосовуються в разі порушення зобов’язань. Група способів забезпечення, які держави можуть використовувати індивідуально, включає контрзаходи, застосування універсальної юрисдикції та звернення до міжна- родних судів (Міжнародний Суд ООН і спеціалізовані суди). Що стосується групових заходів щодо забезпечення виконання зобов’язань erga omnes, вони включають ряд запобіжних механізмів порушення таких зобов’язань, включаючи: системи повідомлен- ня, інспекцій, перевірок та розслідування та процедури подання та розгляду скарг. Використання контрзаходів в процесі забезпечення зобов’язань є досить спірним. Коли мова йде про серйозні порушення зобов’язань erga omnes, особливо тих, які закрі- плені в нормах jus cogens, застосування невійськових (головним чином економічних) контрзаходів припускається практично одноголосно. Однак застосування військових контрзаходів викликає серйозні заперечення і, якщо і припускати можливість цього, може бути реалізовано тільки за рішенням міжнародного співтовариства в цілому. Багато питань, що стосуються забезпечення виконання відповідних зобов’язань та, зокрема, питання застосування сили з цією метою, могли б бути вирішені в разі існу- вання міжнародної організації, яка б була здатна певною мірою систематизувати нео- днорідну практику в галузі, стимулювати розвиток концепції зобов’язань erga omnes і нести відповідальність за їх виконання. Схоже, що такі функції могла б виконувати ООН, особливо з урахуванням того, що зміни в роботі Ради Безпеки, що мали місце протягом останніх десятиліть, обумовлюють необхідність саме для неї виконувати ці функції.
Статья посвящена обеспечению исполнений обязательств erga omnes в международном праве. В настоящее время этот вопрос привлекает все больше внимания представителей науки международного права в мире, чего, к сожалению, пока еще нельзя сказать об Украине. Актуальность темы исследования велика в связи с необходимостью защиты общих интересов и ценностей человечества, в частности тех, которые могут выступать предметом обязательств erga omnes. На современном этапе стало очевидным, что эффективная защита таких ценностей и интересов может быть гарантирована только совместными усилиями всех государств или лучше всего мирового сообщества в целом. Концепция обязательств erga omnes предоставляет нам именно такую возможность, поскольку государства в любом случае обязаны выполнять эти обязательства перед международным сообществом, а их нарушение позволяет всем государствам предпринимать действия для защиты.
Статтю присвячено забезпеченню виконання зобов’язань erga omnes в міжнародному праві. Наразі це питання привертає все більше уваги представників науки міжнародного права в світі, чого, на жаль, поки що не можна сказати про Україну. Актуальність теми дослідження є значною у зв’язку з необхідністю захисту спільних інтересів і цінностей людства, зокрема тих, які можуть виступати предметом зобов’язань erga omnes. На сучасному етапі стало очевидним, що ефективний захист таких цінностей і інтересів може бути гарантований тільки спільними зусиллями всіх держав або краще всього світового співтовариства у цілому. Концепція зобов’язань erga omnes надає нам саме таку можливість, оскільки держави в будь-якому випадку зобов’язані виконувати ці зобов’язання перед міжнародною спільнотою, а їх порушення дозволяє всім державам вживати заходів для захисту. Іншим важливим питанням є припустимість різних способів забезпечення вико- нання зобов’язань erga omnes, що пропонуються вченими останнім часом. Деякі з них, наприклад, військові контрзаходи, є досить спірними. Крім того, поява великої кількості способів забезпечення в публікаціях вчених вимагає їх систематизації. У зв’язку з цим в статті вивчено наукові підходи до проблеми забезпечення виконання зобов’язань erga omnes, виявлено та систематизовано різні способи забезпечення, проаналізовано можливість застосування в цьому процесі невійськових і військових контрзаходів. Способи, що пропонуються різними вченими, можуть бути умовно поділені на ті, які можуть застосовуватися державою самостійно, та ті, які можуть застосовуватися окремою групою держав і навіть міжнародною спільнотою в цілому. Крім того, можна розділити ці способи на судові та позасудові, превентивні і ті, які застосовуються в разі порушення зобов’язань. Група способів забезпечення, які держави можуть використовувати індивідуально, включає контрзаходи, застосування універсальної юрисдикції та звернення до міжна- родних судів (Міжнародний Суд ООН і спеціалізовані суди). Що стосується групових заходів щодо забезпечення виконання зобов’язань erga omnes, вони включають ряд запобіжних механізмів порушення таких зобов’язань, включаючи: системи повідомлен- ня, інспекцій, перевірок та розслідування та процедури подання та розгляду скарг. Використання контрзаходів в процесі забезпечення зобов’язань є досить спірним. Коли мова йде про серйозні порушення зобов’язань erga omnes, особливо тих, які закрі- плені в нормах jus cogens, застосування невійськових (головним чином економічних) контрзаходів припускається практично одноголосно. Однак застосування військових контрзаходів викликає серйозні заперечення і, якщо і припускати можливість цього, може бути реалізовано тільки за рішенням міжнародного співтовариства в цілому. Багато питань, що стосуються забезпечення виконання відповідних зобов’язань та, зокрема, питання застосування сили з цією метою, могли б бути вирішені в разі існу- вання міжнародної організації, яка б була здатна певною мірою систематизувати нео- днорідну практику в галузі, стимулювати розвиток концепції зобов’язань erga omnes і нести відповідальність за їх виконання. Схоже, що такі функції могла б виконувати ООН, особливо з урахуванням того, що зміни в роботі Ради Безпеки, що мали місце протягом останніх десятиліть, обумовлюють необхідність саме для неї виконувати ці функції.
Статья посвящена обеспечению исполнений обязательств erga omnes в международном праве. В настоящее время этот вопрос привлекает все больше внимания представителей науки международного права в мире, чего, к сожалению, пока еще нельзя сказать об Украине. Актуальность темы исследования велика в связи с необходимостью защиты общих интересов и ценностей человечества, в частности тех, которые могут выступать предметом обязательств erga omnes. На современном этапе стало очевидным, что эффективная защита таких ценностей и интересов может быть гарантирована только совместными усилиями всех государств или лучше всего мирового сообщества в целом. Концепция обязательств erga omnes предоставляет нам именно такую возможность, поскольку государства в любом случае обязаны выполнять эти обязательства перед международным сообществом, а их нарушение позволяет всем государствам предпринимать действия для защиты.
Опис
Ключові слова
obligations erga omnes, enforcement, measures of enforcement, non-forcible countermeasures, forcible countermeasures, Security Council of the UN, зобов’язання erga omnes, забезпечення виконання зобов’язань, способи забезпечення, невійськові контрзаходи, військові контрзаходи, Рада Безпеки ООН, обязательства erga omnes, обеспечение исполнения обязательств, способы обеспечения, невоенные контрмеры, военные контрмеры, Совет Безопасности ООН
Бібліографічний опис
Правова держава = Правовое государство = Сonstitutional State