Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/25808
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТруба, Ганна Миколаївна-
dc.contributor.authorТруба, Анна Николаевна-
dc.contributor.authorTruba, Hanna M.-
dc.date.accessioned2019-10-29T13:02:57Z-
dc.date.available2019-10-29T13:02:57Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifierУДК 811.161.2’243:378.147-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.18524/2414-0627.2019.26.181902-
dc.identifier.citationЗаписки з українського мовознавства = Opera in linguistica ukrainianauk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/25808-
dc.description.abstractСтаттю присвячено висвітленню нових здобутків нейролінгвістичних досліджень для методики викладання української мови як іноземної, тому що провідну роль під час навчання будь-якої мови, і української зокрема, становить формування навичок говоріння цією іноземною мовою у студентів. Сьогодення висуває нові виклики не тільки для педагогіки, а і для переформатування усталених лінгвістичних традицій вивчення української мови як іноземної.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена освещению новых достижений нейролингвистического исследования для методики преподавания украинского языка как иностранного, так как ведущую роль во время обучения украинскому языку составляет формирования навыков говорения на иностранном языке студентов. Настоящее выдвигает новые вызовы не только для педагогики, но и для переформатирования сложившихся лингвистических традиций для изучения украинского языка как иностранного.-
dc.description.abstractToday has given us a powerful change not only in the scientific and technological process, but also in everyday life. All of us began to use the gadgets on a regular basis, and little children have not seen the life without them at all. Information is no longer closed, and it has influenced on brain work greatly: we can control the work of our consciousness, but we can’t control the physiological and genetic characteristics of our brain activity. Hence, the heritage of neurophysiology and neurology is more than ever. The purpose of the article is to outline the latest trends in the methodology of teaching languages, the impact of avant-garde research on psychology, neurology and neurophysiology. The object of the study is neurolinguistics development, and the subject of the study is the implementation of neuro-linguistic and neurophysiological knowledge to model the modern approach to studying the Ukrainian language as a foreign language. The topicality of this topic lies in the fact that our brain is constantly improving, there are psychological and physiological changes, and teaching methods must constantly adapt to these changes. All these studies have not arisen only now – they have the powerful background of physiologists, linguists, psychologists and methodologists. The purpose of the study is to identify the peculiarities of the linguistic expression of mental processes and the interrelation of the perception of the language of the native and foreign languages. Methods of research: imperial analysis of linguistic material, analysis of vocabulary definitions, descriptive method, method of interpretation with application of methods of observation and generalization, methods of symmetric, cognitive and component analysis, method of modeling, linguacultural method, aimed at studying the codes of culture that hide figurative features of the concept, linguopragmatic and axiological approaches. The practical value lies in the fact that the materials and conclusions can be used in the course of lecturing and conducting seminars on methods of studying foreign languages and neurolinguistics, in particular the course "Ukrainian as a Foreign Language".-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherОдеський національний університет імені І. І. Мечниковаuk_UA
dc.relation.ispartofseries;Вип. 26, т. 2.-
dc.subjectлінгвістикаuk_UA
dc.subjectнейролінгвістикаuk_UA
dc.subjectдумкаuk_UA
dc.subjectмовленнєве повідомленняuk_UA
dc.subjectмоваuk_UA
dc.subjectмовленняuk_UA
dc.subjectмисленняuk_UA
dc.subjectвнутрішнє мовленняuk_UA
dc.subjectзовнішнє мовленняuk_UA
dc.subjectпорушення мовленняuk_UA
dc.subjectмовленнєві ігриuk_UA
dc.subjectлингвистикаuk_UA
dc.subjectнейролингвистикаuk_UA
dc.subjectмнениеuk_UA
dc.subjectречевое сообщениеuk_UA
dc.subjectязыкuk_UA
dc.subjectречьuk_UA
dc.subjectмышлениеuk_UA
dc.subjectвнутренняя речьuk_UA
dc.subjectвнешняя речьuk_UA
dc.subjectнарушение речиuk_UA
dc.subjectречевые игрыuk_UA
dc.subjectlinguisticsuk_UA
dc.subjectneurolinguisticsuk_UA
dc.subjectopinionuk_UA
dc.subjectspeech messageuk_UA
dc.subjectlanguageuk_UA
dc.subjectspeechuk_UA
dc.subjectthinkinguk_UA
dc.subjectinternal speechuk_UA
dc.subjectexternal speechuk_UA
dc.subjectspeech disorderuk_UA
dc.subjectspeech gamesuk_UA
dc.titleНейролінгвістичні дослідження у методиці викладання української мови як іноземноїuk_UA
dc.title.alternativeНейролингвистические исследования в методике преподавания украинского языка как иностранногоuk_UA
dc.title.alternativeNeurolinguistic research in the methodology of teaching the Ukrainian language as a foreignuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Записки з українського мовознавства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
336-341.pdf432.59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.