Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/25702
Title: | «Візантія після Візантії». Як зберегти спадок? |
Authors: | Петриківська, Олена Сергіївна Petrykivska, Olena S. Петриковская, Елена Сергеевна |
Citation: | "Візантійщина": візантійський цивілізаційний спадок у Центрально-Східній Європі / за ред. А. М. Домановського, О. В. Файди ; уклад. М. Є. Домановська ; Харківський нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна [та ін.]. – Харків : Майдан, 2018. |
Issue Date: | 2018 |
Keywords: | візантиністика Візантія образ Іншого А. Гійу Г. Капрієв Ф. Успенський І. Соколов О. Каждан |
Abstract: | Впродовж останнього сторіччя візантиністика багато зробила для подолання сформованого у західноєвропейській культурі негативного образу Візантії. Проте «гіббонівська» несприйнятливість до духовної культури Візантії зберігається. Це не дивно, враховуючи сучасний культурний стандарт. Щоправда, у ситуації «пост» (post-modern, post-secular) всі смисли дещо змістилися, а ніби самі собою зрозумілі ідеї і практики перестали бути такими. Актуальним стає вільне від ідеологічних оцінок розуміння середньовічних витоків сучасних культур, богословських систем, релігійної антропології. Сьогодні вкрай затребуваним є грамотний аналіз візантійської цивілізаційної спадщини і вирішення цієї проблеми для нашої країни значною мірою залежить від розробки системи візантійської освіти. Приблизно про це турбувався на початку минулого століття відомий дослідник Федір Успенський: «Щодо практичної постановки вивчення Візантії і популяризації візантійської історії серед широкої публіки, у цьому відношенні зроблено дуже мало. І важко очікувати, щоб у найближчому майбутньому змінилися на краще несприятливі обставини. У нас немає наукової візантійської школи і, вочевидь, зникають і візантійські традиції». |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/25702 |
Appears in Collections: | Статті та доповіді ФІФ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
190-203.pdf | 351.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.