Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/2446
Title: Жизненные ориентации и настроения выпускников интерната и основные проблемы постинтернатной адаптации (на примере Одесской школы-интерната № 4)
Other Titles: Життєві орієнтації і настрої випускників інтернату та основні проблеми постінтернатної адаптації (на прикладі Одеської школи-інтернату № 4)
Life orientation and attitudes of graduates of the orphanage and the main problems postinternatnoy adaptation (for example, Odessa Boarding School №4)
Authors: Корческо, Д. В.
Корческо, Д. В.
Korchesko D. V.
Citation: Вiсник Одеського нацiонального унiверситету = Вестник Одесского национального университета
Issue Date: 2011
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: дети-сироты
социальная адаптация
постинтернатная адаптация
социально адаптированная личность
діти-сироти
соціальна адаптація
постінтернатна адаптація
соціально адаптована особистість
orphans
social adaptation
postinternatnaya adaptation
social adaptation of personality
Series/Report no.: Соціологія і політичні науки;Т. 16, вип. 10.
Abstract: В статье рассматриваются наиболее значимые вопросы и актуальные проблемы выпускников интернатных учреждений,попадающих в трудную жизненную ситуацию в постинтернатный период. Главная проблема,которая присуща детям-сиротам с момента выхода из интерната, — это постинтернатная адаптация.Вызвана она,прежде всего, изменением внешних условий жизни и деятельности.Успешность этой адаптации во многом зависит от характеристик социальной среды,т. е. от того, насколько последняя сложна и подвержена изменениям.
У статті розглядаються найбільш значущі питання та актуальні проблеми випускників інтернатних установ,що потрапляють у скрутну життєву ситуацію в пост інтернатний період. Головна проблема,яка притаманна дітям-сиротам з моменту виходу з інтернату, — це постінтернатна адаптація.Викликана вона, перш за все, зміною зовнішніх умов життя і діяльності.Успішність цієї адаптації багато в чому залежить від характеристик соціального середовища,тобто від того, наскільки остання складна і схильна до змін.
In this article examined the most important questions and actual problems of graduating students of boarding-school establishments which get in a difficult vital situation in a post-boarding-school period.The main problem which is inherent by children-orphans from the moment of exit of boarding-school is post-boarding-school adaptation. It is caused,foremost,by the change of external conditions of life and activity. Success of this adaptation in a great deal depends on descriptions of social environment,from that,as far as the last is difficult and how it can be changed.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/2446
Other Identifiers: УДК 316.35:316.6-058.864
Appears in Collections:Міжнародні та політичні дослідження

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
str_528-537+.pdf177.83 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.