Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/23036
Title: Environmentally responsible marketing in natural use
Other Titles: Екологічно відповідальний маркетинг у природокористуванні
Authors: Sadchenko, Olena V.
Nichitailova, Marharyta S.
Садченко, Олена Василівна
Нічітайлова, Маргарита Сергіївна
Садченко, Елена Васильевна
Citation: Економічні інновації = Economic Innovation
Issue Date: 2018
Keywords: social responsibility
responsible marketing
investments
social and eco-label
environmental responsibility of the enterprise
соціальна відповідальність
відповідальний маркетинг
інвестиції
соціально-екологічна звітність
екологічні стандарти
екологічна відповідальність підприємства
Series/Report no.: ;Т. 20, вип. 4(69)
Abstract: Each year, the issue of environmental responsibility of the business is becoming more and more relevant both in Ukraine and abroad, which is connected with globalization, increasing the threat of technogenic and environmental disasters, updating healthy lifestyles, socializing labor relations, etc. In today's economic environment, environmental liability is only a component of social responsibility. However, it should not be forgotten that during the period when the concept of social responsibility emerged, it was the environmental focus that was prioritized. In the holy of this, and ecological marketing of nature, as a kind of human activity aimed at meeting needs through exchange, should be environmentally responsible towards the consumer and producer of human goods. Underestimation of natural resources and environmental damage leads to distortion of indicators of economic development and progress, accompanied by the choice of inefficient socio-economic direction. In general terms, the concept of environmentally responsible business refers to the activity of each individual citizen, business structures that benefits the environment (or reduces the negative impact on the environment). In addition, this activity is not limited to certain laws and mandatory measures. The higher the economic value of natural objects, the greater the likelihood that the economic decisions made in various projects and programs will be ecologically balanced, take into account the priorities of environmental protection and the conservation of natural resources.
З кожним роком питання екологічної відповідальності бізнесу стає все більш актуальним як в Україні, так і за кордоном, що пов'язано з глобалізацією, зростанням загрози техногенних і екологічних катастроф, актуалізацією здорового способу життя, соціалізацією трудових відносин і т.д. В сучасних економічних умовах екологічна відповідальність є лише компонентом соціальної відповідальності. Однак не слід забувати, що в період становлення концепції соціальної відповідальності саме екологічний напрям було пріоритетним.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/23036
Other Identifiers: УДК 504.062+339.138
JEL Р28, J15, Q57
Appears in Collections:Статті та доповіді ЕПФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148-159.pdf352.65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.