У просторі метаісторії. Ліна Костенко

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2003
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Немає потреби переконувати, що в XX ст. гуманітарна аура нашої нації значною мірою визначається постаттю Ліни Костенко. Віршований роман «Маруся Чурай» — один з її етапних творів. Щоб у цьому пересвідчитися, необхідно вдатися до порівнянь з «Євгенієм Онєгіним» О.Пушкіна, окреслити семантичне й інтер- текстуальне поле класичних віршованих романів. І тут цілком можна пристати на думку представників «рецептивної естетики», які твердять, що в «партитуру» твору входить не лише текст. Ідеться про необхідність урахування свого роду «контекстових інструкцій», які закладені в самому тексті і зберігають своє значення при гегелівському «мислячому опосередкуванні сучасним життям». «Контекстові інструкції» допомагають зрозуміти не оказіональне, доповнююче значення творів мистецтва, а саме основний їх зміст» (11, 8—9). Духовний світ і полілогічність творчості великих майстрів Слова з плином часу набувають усе нових відтінків розуміння й інтерпретації, входячи в контекст з різними культурами й епохами. Художній світ Ліни Костенко, як і пушкінський, прикметний орієнтацією на духовний зв’язок з Європою, на ті досягнення національного і світового мистецтва, котрі формували нові тенденції розвитку.
Опис
Ключові слова
метаісторія, Ліна Костенко, «Маруся Чурай»
Бібліографічний опис
Українська мова та література
DOI
ORCID:
УДК