Номінативне поле концепту genius в англійській мові

Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Стаття присвячена дослідженню особливостей вербалізації концепту GENIUS в англійській мові, а саме – розгляду номінативного поля цього концепту. В роботі проаналізовано дефініції лексичної одиниці genius в англомовних словниках; виокремлено понятійні концептуальні ознаки досліджуваного концепту в англійській мові. Згідно з думкою представників семантико-когнітивного підходу, концепт є базовою одиницею ментального коду людини, яка має внутрішню структуру, що складається із концептуальних ознак; це є результат індивідуального та соціального пізнання світу. Концептуальні ознаки містять поняттєву інформацію про відповідний об’єкт чи феномен. Таким чином, представники даного підходу розглядають мову як один із найважливіших засобів пізнання та коцептуалізації світу. Вивчення концепту через мову є найбільш надійним способом лінгвістичного аналізу, що дозволяє визначити концептуальні ознаки та розробити структуру концепту. Будь-який аналіз концепту розпочинається з виявлення мовних одиниць, які репрезентують відповідний концепт, інтерпретації їх словникових та мовленнєвих контекстів. Було проаналізовано етимологію лексичної одиниці genius та структуру її лексичного значення. Було виокремлено такі поняттєві ознаки досліджуваного концепту в англійській мові: intellectual power; creative power; uncommon, exceptional superiority; originality. Наступні лексичні одиниці входять до медіальної частини номінативного поля досліджуваного концепту: brainiac, Einstein, mastermind, brain, intellect, thinker, whiz, wiz, wizard, а також субконцепт PRODIGY.
Статья посвящена исследованию особенностей вербализации концепта GENIUS в английском языке, а именно – рассмотрению номинативного поля этого концепта. В работе проанализированы дефиниции лексической единицы genius в англоязычных словарях; выделены понятийные концептуальные признаки исследуемого концепта в английском языке. Согласно мнению представителей семантико-когнитивного подхода, концепт является базовой единицей ментального кода человека, который имеет внутреннюю структуру, состоящую из концептуальных признаков; это результат индивидуального и социального познания мира. Концептуальные признаки содержат понятийную информацию о соответствующем объекте или феномене. Таким образом, представители данного подхода рассматривают язык как один из важнейших средств познания и коцептуализации мира. Изучение концепта через язык является наиболее надежным способом лингвистического анализа, позволяющим определить концептуальные признаки и разработать структуру концепта. Любой анализ концепта начинается с выявления языковых единиц, которые представляют соответствующий концепт, интерпретации их словарных и речевых контекстов. Была проанализирована этимология лексической единицы genius и структура её лексического значения. Были выделены такие понятийные признаки исследуемого концепта в английском языке: intellectual power; creative power; uncommon, exceptional superiority; originality. Следующие лексические единицы вхо- дят в медиальную часть номинативного поля исследуемого концепта: brainiac, Einstein, mastermind, brain, intellect, thinker, whiz, wiz, wizard, а также субконцепт PRODIGY.
The article is dedicated to the investigation of the peculiarities of verbalization of the concept GENIUS in the English language, namely, consideration of the nominative field of the given concept. The research analyzes definitions of the lexical unit “genius” in the English dictionaries; singles out notional conceptual features of the analyzed concept in the English language. According to the representatives of the semantic-cognitive approach, concept is a basic unit of human mental code, which has an internal structure consisting of conceptual features; it is the result of the individual and social learning of the world. Conceptual features contain comprehensive information about the corresponding object or phenomenon, as well as the interpretation of information of public consciousness and the treatment of the subject or phenomenon. Thus, the representatives of this trend treat language as one of the main tools of cognition and conceptualization of the world. The study of concept through the language is the most reliable way of linguistic analysis which allows to detect conceptual features and to work out the model of the concept. Any analysis of the concept starts by detecting language units that represent a given concept, the interpretation of their vocabulary and speech contexts. The etymology of the lexical unit “genius” has been studied as well as the structure of its semantic meaning. The following notional conceptual features of GENIUS in the English language have been singled out: intellectual power; creative power; uncommon, exceptional superiority; originality. The following lexical units represent the mesial part of the studied nominative field: brainiac, Einstein, mastermind, brain, intellect, thinker, whiz, wiz, wizard, as well as the subconcept PRODIGY.
Опис
Ключові слова
номінативне поле, концепт, genius, номинативное поле, nominative field, concept
Бібліографічний опис
Записки з романо-германської філології = Writings in Romance-Germanic Philology