Своєрідність розвитку української філософської поезії XX століття: контекстуальна спорідненість материкової і діаспорної літератури. Ліна Костенко й Олена Теліга
Вантажиться...
Файли
Дата
2002
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Художня ментальність української літератури XX століття, переломлюючись у діаспорному і материковому варіанті, складалася за принципом контроверсії. Дві іпостасі однієї культури, дуалізм естетичної системи зростали на ґрунті контексту і різних творчих методів, трансформованих з гетерогенного за природою і сутнісними ознаками модернізму. Якщо можливості модернізму, поліморфного за генезою і якісною властивістю функціонування з наданням простору різним творчим обдаруванням, зумовили європеїзм української діаспорної літератури третьої хвилі еміграції, що інтенсивно складалася до і після Другої світової війни не тільки в так званій празькій школі, але й міжконтинентальній, то соцреа- лістичний канон усе більше спонукав до радянського “грунтівництва” (Юрій Шерех). Розходження викликалися і національною залежністю України відрізних імперій, і псевдоавтономними правами в умовах УРСР, Що породжувало комплекс вторинності у письменників радянського шти- бу і бажання подолати зачароване коло заблокованості у представників незаангажованого мистецтва. Цілком зрозуміло, що це лише вузька схема, адже життя культури як гуманітарної аури нації практично невичерпне Джерело натхнення сходження і відродження, регенерації творчих сил.
Типологические родство и отдаленность материковой и диаспор- ной украинской философской поэзии, специфика их развития, художественного своеобразия, представляющего вариативное и инвариантное в женском типе поэзии, исследуются в сопоставлении философской поэзии Лины Костенко и Олены Телиги.
Typology relations and differences of Ukrainian continental and diaspora philosophic poetry, their development peculiarities, artistic uniqueness of variabilities and invariants in female poetry are examined by comparison of Lina Kostenko's poetry and that of Olena Teliha.
Типологические родство и отдаленность материковой и диаспор- ной украинской философской поэзии, специфика их развития, художественного своеобразия, представляющего вариативное и инвариантное в женском типе поэзии, исследуются в сопоставлении философской поэзии Лины Костенко и Олены Телиги.
Typology relations and differences of Ukrainian continental and diaspora philosophic poetry, their development peculiarities, artistic uniqueness of variabilities and invariants in female poetry are examined by comparison of Lina Kostenko's poetry and that of Olena Teliha.
Опис
Ключові слова
философская поэзия, художественная ментальность, медитативная лирика, концепция, принцип, philosophic poetry, artistic mentality, meditative lyric, concept, principle, поезія шістдесятників, Ліна Костенко, Ірина Жиленко, Іван Драч, Василь Голобородько, Микола Вінграновський, Григорій Тютюнник, Валерій Шевчук, Євген Гуцало
Бібліографічний опис
Актуальні проблеми літературознавства. – Дніпропетровськ, 2002.