Постмодернистская теология супергеройского кинокомикса «Бэтмен против супермена: на заре лиги справедливости» Зака Снайдера

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Постмодернистская теология кинофильма Зака Снайдера «Бэтмен против Супермена: На заре Лиги справедливости», как некоторое систематическое изложение религиозно-мифологического содержания кинофильма, эксплуатирует библейские образы и сюжеты, связанные с Иисусом Христом, уподобляя Супермена Спасителю, злодея Лекса Лютора иудейским первосвященникам, осудившим Иисуса на смерть, и антигероя Бэтмена – пророку и апостолу. Постмодернистская теология кинофильма Зака Снайдера «Бэтмен против Супермена: На заре Лиги справедливости», как культурный анализ, показывает, как «религиозное» может быть использовано в массовой культуре, в том числе в кинематографе: образ Иисуса Христа концептуализируется через образы комиксовой массовой культуры, а именно через образ супергероя из комикса Супермена.
Постмодерністська теологія кінофільму Зака Снайдера «Бетмен проти Супермена: На зорі справедливості», як певне систематичне викладення релігійно-міфологічного змісту кінофільму, експлуатує біблійні образи та сюжети, пов’язані з Ісусом Христом, уподібнюючи Супермена Спасителю, лиходія Лекса Лютора іудейським первосвященикам, які засудили Ісус до смертної кари, й антигероя Бетмена – пророку й апостолу. Постмодерністська теологія кінофільму Зака Снайдера «Бетмен проти Супермена: На зорі справедливості», як культурний аналіз, показує, як «релігійне» можна використати в масовій культурі, включаючи кінематограф: образ Ісуса Христа концептуалізується через образи коміксової масової культури, а саме через образ супергероя Супермена.
The study discovers the postmodern theology of Zach Snyder’s film “Batman v Superman: Dawn of Justice” from two viewpoints. The postmodern theology of the film as a systematic exposition of religious and mythological content exploits the Biblical images and subjects concerned with Jesus Christ. Superman is exposed as the Savior and Messiah but in a very specific, American, mode: as a super-hero which combines the features of the peace loving Jesus Christ and the passive-aggressive ancient heroes like Hercules or Samson. The traditional Superman’s enemy, Lex Luthor, becomes similar to the Judaic high priests who virtually sentenced Jesus Christ to death. The monster Doomsday, created on basis of General Zod who personified Devil the Tempter, embodies all sums of sins which Superman the Savior must expiate by his sacrifice. Batman is a Prophet, who sees prophetic dreams, and an Apostle who have to recruit the followers of Superman the Savior among other superheroes. The postmodern theology of the film as a cultural analysis shows how the Religious can be used in mass culture, especially in cinema: the image of Jesus Christ is conceptualized through the images of comic books mass culture, particularly through the image of super-hero Superman.
Опис
Ключові слова
Иисус Христос, кинематограф, комиксы, культурный анализ, постмодернистская теология, супергерой, Ісус Христос, кінематограф, комікси, культурний аналіз, постмодерністська теологія, cinema, comic books, cultural analysis, Jesus Christ, postmodern theology, super-hero
Бібліографічний опис
Δοξα/ДОКСА : збірник наукових праць з філософії та філології
DOI
ORCID:
УДК