Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/18959
Title: Феномен буллинга в контексте психического здоровья старшеклассников
Other Titles: Феномен булінгу в контексті психічного здоров’я старшокласників
Bullying phenomenon in the context of mental health of upper-formers
Authors: Уханова, Анастасия Игоревна
Уханова, Анастасія Ігорівна
Ukhanova, Anastasiya I.
Citation: Медична психологія
Issue Date: 2016
Keywords: подростки
агрессивное поведение
психическое здоровье
буллинг
родительское участие
підлітки
агресивна поведінка
психічне здоров’я
булінг
батьківська участь
adolescents
aggressive behavior
mental health
bullying
parental involvement
Series/Report no.: ;№ 4.
Abstract: Изучен феномен буллинга в контексте психического здоровья старшеклассников. В рамках Шведско-Украинского проекта SEYLE были обследованы ученики десяти школ Одессы. В результате исследования выявлено, что с психологическим буллингом сталкивается почти половина опрошенных, тогда как с физическим — гораздо меньше.
Вивчено феномен булінгу в контексті психічного здоров’я старшокласників. У рамках Шведсько-Українського проекту SEYLE було обстежено учнів десяти шкіл Одеси. У результаті дослідження виявлено, що з психологічним булінгом стикається майже половина опитаних, тоді як із фізичним — значно менше.
The phenomenon of bullying was investigated in the context of mental health in upper-formers. The pupils of ten Odessa schools were observed within the Swedish-Ukrainian project SEYLE. The study revealed that the psychological bullying faced by almost half of the surveyed pupils faced psychological bullying, while much smaller number of respondents faced physical bullying.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/18959
Other Identifiers: УДК 616.89:316.64
Appears in Collections:Статті та доповіді ФПСР

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
89-94.pdf139.19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.