Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/1887
Title: АСОЦІАТИВНІ ЕФЕКТИ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ
Authors: Кутуза, Наталя
Citation: Дiалог: медiа-студiї :збiрник наукових праць
Issue Date: 2009
Publisher: Астропринт
Keywords: асоціації
слогани
соціальна реклама
психолінгвістичний експеримент
ассоциации
слоганы
социальная реклама
психолингвистический потенциал
associations
slogans
social advertisement
psycholinguistic experiment
Series/Report no.: ;№9, С. 145-154
Abstract: У статті розглянуто специфіку соціальної реклами, за допомогою асоціативного експерименту з’ясовано психолінгвістичний потенціал відповідних слоганів як домінантних елементів рекламної кампанії.
В статье рассмотрена специфика социальной рекламы, с помощью ассоциативного эксперимента выяснен психолингвистический потенциал соответствующих слоганов как доминантных элементов рекламной кампании.
The specificity of social advertisement is examined in the article. The psycholinguistic potential of the corresponding slogans as the dominant elements of advertising campaign is also researched in the text with the help of associative experiment.
Description: Дiалог: медiа-студiї :збiрник наукових праць / Коллект. автор, вiдп. ред.: Александров, Олександр Васильович ; укр.. - Одеса : ОНУ iм. I.I. Мечникова, 2009.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/1887
Appears in Collections:Діалог: Медіа-студії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Диалог 9 2009.145-154+.pdf78.56 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.