Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/18532
Title: Концепт "польза" в рекламном дискурсе и в системе ценностей утилитарной этики
Authors: Яроцкая, Галина Сергеевна
Яроцька, Галина Сергіївна
Yarotska, Galyna S.
Citation: Записки з загальної лінгвістики = Opera annua in linguistica generalis
Issue Date: 2008
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: ценности рекламного дискурса
концепт «польза»
утилитарная этика
concept «profit»
value component
advertising discourse
utilitarian ethics
Series/Report no.: ;Вип. 8 - 9
Abstract: Статья посвящена исследованию ценностных компонентов концепта «польза» и использованию их в рекламном дискурсе как аргумент убеждения, что, по мнению автора статьи, соответствует традиции аргументации, принятой в системе утилитарной этики.
The paper deals with the value component of concept «profit». The material for the investigation was texts of advertising discourse. The author reveals value component of concept «profit» which is imported into Russian linguistic consciousness from the value system of utilitarian ethics.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/18532
Other Identifiers: УДК [811.11+ 811.161.1]’373.45’23
Appears in Collections:Записки з загальної лінгвістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
309-316.pdf346.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.