Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/1616
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБілянська, О. Ю.-
dc.contributor.authorБилянская, Е. Ю.-
dc.contributor.authorBiljanska, O. J.-
dc.date.accessioned2011-07-22T10:53:23Z-
dc.date.available2011-07-22T10:53:23Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationВiсник Одеського нацiонального унiверситету = Вестник Одесского национального университетuk
dc.identifier.urihttp://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/1616-
dc.descriptionВiсник Одеського нацiонального унiверситету = Вестник Одесского национального университета/ ОНУ імені І. І. Мечникова. - Одеса : Астропринт, 2008.- Том 13, Вип.5, Сер."Соціологія, політологія". – укр. і рос.uk
dc.description.abstractУ статті аналізується філософська проблема співвідношення науки та освіти як у сучасному українському суспільстві, так і у творчості М. Бердяєва. Шляхи, що ведуть до гуманізації освіти, зосереджуються на особі. Особа, за Бердяєвим, це вільна творча істота, що намагається знайти шляхи поєд-нання із суспільством або звільнитися від природної та соціальної детермінації. Сучасна філософія освіти вбачає одним із шляхів гуманізації суспільства всебічний розвиток особистості. Творчість виступає конструктивним принципом буття та призначення людини у світіuk
dc.description.abstractВ статье анализируется философская проблема соотношения науки и образования — как в современном украинском обществе, так и в творчестве Н. Бердяева. Пути, которые ведут к гуманизации образования, сосредотачиваются на личности. Личность, по Бердяеву, является свободной и творческой, она стремится найти пути объединения с обществом или освободиться от природной и социальной детерминации. Современная философия образования считает одним из путей гуманизации общества всестороннее развитие личности. Творчество выступает как кон-структивный принцип бытия и предназначение человека в миреuk
dc.description.abstractIn this article the philosophical problem of correlation of science and education both in the modern Ukrainian society and in N. Berdiayev’s creation is analyzed. The ways to lead to the humanization of education concentrate on a personality. The personality, according to Berdiayev, is free and creative, it tries to attain the ways of unification with the society or liberate itself from the natural and social determina- tion. The modern philosophy of education considers the thorough development of the personality on of the ways of the society. Creation emerges as constructive principle of the being and men’s assignment in the world.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherАстропринтuk
dc.relation.ispartofseriesСоціологія і політичні науки;Т. 13, вип 5, С. 25-29-
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectнаукаuk
dc.subjectгуманізаціяuk
dc.subjectособистістьuk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectтворчістьuk
dc.subjectсуспільствоuk
dc.subjectобразованиеuk
dc.subjectнаукаuk
dc.subjectгуманизацияuk
dc.subjectличностьuk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectтворчествоuk
dc.subjectобществоuk
dc.subjecteducationuk
dc.subjecthumanizationuk
dc.subjectpersonalityuk
dc.subjectcultureuk
dc.subjectcreationuk
dc.subjectsocietyuk
dc.titleІсторичні проблеми та механізми гуманізації українського суспільстваuk
dc.title.alternativeИсторические проблемы продвижения и механизмы гуманизации украинского обществаuk
dc.title.alternativeHISTORICAL PROBLEMS OF ADVANCEMENT AND MECHANISMS OF HUMANIZING OF UKRAINIAN SOCIETYuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Міжнародні та політичні дослідження

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вестник ОНУ Соц т 13 вып 5.25-29.pdf57.85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.