Поняття"харизми" і її роль в соціокультурній практиці

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Актуальність теми: в сучасному світі відбуваються зміни у всіх сферах життя людини. До прикладу, в політичній структурі не рідко говорять про якості лідера, який керує державою. В сучасній культурі глава держави асоціюється з лідером. Нобелівські лауреати, оскароносці — за цим стоїть особистість і обов’язково харизматична. Харизма — цікаве та містичне слово. Сьогодні це поняття чути звідусіль. Набираючи в пошуковій системі слово харизма, отримуємо масу визначень: «божественний дар», «вміння вести за собою», «особлива сила, послана людині з небес». І все ж таки ці визначення лише затуманюють суть справи. Відомо, що серед нас є люди, лідери, які відрізняються від нас. Вони володіють дивним впливом. Вони можуть більше, ніж інші люди. Але звідки вони з’являються? Як вони займають найвищі позиції? Що дає їм таку силу? Я вважаю, що ці питання є актуальними на сьогодні і в них потрібно детально розібратися. В чистому вигляді харизма не зустрічається ні в бізнесі, ні в політиці, проте елементи харизматичного іміджу і харизматичного керування в тій чи іншій мірі не можуть не використовувати практично всі, кому доводиться керувати і впливати на людей. Але досить цей вплив сильний, а часом і небезпечний. Картина сучасного світу безперервно змінюється і це, в свою чергу, обумовлює неоднозначність сприйняття суспільною свідомістю особистостей, яких називають харизматичними. Різні соціальні верстви, виділяючи особистість з харизматичними задатками, ідентифікують з нею свої певні, часто вузько утилітарні інтереси. При цьому одні бачать в харизматиків месію, здатного вказати людині можливі шляхи виходу з тієї чи іншої складної ситуації. Інші ж вважають харизматичну особистість не більше, ніж ізгоєм, шарлатаном, ненормальною людиною.
Опис
Ключові слова
6.020101 культурологія, феномен, харизма, особистість, концепція, бренд, лідер, імідж
Бібліографічний опис
Буцер, Д. Л. Поняття"харизми" і її роль в соціокультурній практиці = The concept of "charisma" and its role in the socio-cultural practice : дипломна робота бакалавра / Д. Л. Буцер ; наук. кер. К. В. Ушакова ; ОНУ ім. І.І. Мечникова, Філос. ф-т, Каф. культурології . – Одеса, 2017 . – 41 с.
DOI
ORCID:
УДК