Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/1576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧерновалюк, Ирина Владимировна-
dc.contributor.authorЧерновалюк, Iрина Володимирівна-
dc.contributor.authorChernovaliuk, Irina V.-
dc.date.accessioned2011-07-08T11:50:16Z-
dc.date.available2011-07-08T11:50:16Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationМова: Науково-теоретичний часопис з мовознавстваuk
dc.identifier.urihttp://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/1576-
dc.description.abstractВ статье представлены основные положения образовательной программы по русскому язы- ку для иностранных студентов предвузовского этапа обучения. Описаны структура и содержание программы, задачи и цели обучения РКИ, обусловленные коммуникативными потребностями иностранных учащихся, требования к уровню сформированности речевых умений и навыков, определены перспективы разработки различных программных и учебных материаловuk
dc.description.abstractУ статті представлені основні положення освітньої програми з російської мови для іноземних студентів довузівського етапу навчання. Описана структура та зміст програми, завдання та мета навчання РМІ , які обумовлені комунікативними потребами іноземців, вимоги до рівня сформованості мовленнєвих вмінь та навичок, визначені перспективи розробки різних програмних та навчальних матеріалів.uk
dc.description.abstractThe article deals with the main positions of Russian for foreign students in pre-University stage educational program. The author describes structure and content, aims and object of RAF, which are caused by communicative needs of foreign students. The demands to the level of speech abilities and practical skills are described, and prospec- tive development of different programs and training aids are fixed.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherОдеський національний університет імені І. І. Мечниковаuk
dc.relation.ispartofseries№ 15.-
dc.subjectрусский язык как иностранный (РИК)uk
dc.subjectобразовательная программаuk
dc.subjectосновные виды речевой деятельностиuk
dc.subjectмодульно-рейтинговая технология обученияuk
dc.subjectпрофессиональный модульuk
dc.subjectнаучный стиль речиuk
dc.subjectкоммуникативная и языковая компетенцияuk
dc.subjectросійська мова як іноземна (РМІ)uk
dc.subjectосвітня програмаuk
dc.subjectмовленева діяльністьuk
dc.subjectвиди мовленевої діяльностіuk
dc.subjectмодульно-рейтингова технологія навчанняuk
dc.subjectмодульний контрольuk
dc.subjectпрофесійний модульuk
dc.subjectнауковий стиль мовиuk
dc.subjectкомунікативна та мовна компетенціяuk
dc.subjectRussian as Foreign (RAF)uk
dc.subjecteducational programuk
dc.subjectmain aspects of speech activityuk
dc.subjectmodule and rating system of studyuk
dc.subjectprofessional moduleuk
dc.subjectscientific style of speechuk
dc.subjectcommunicative and linguistic competenceuk
dc.titleО принципах создания программы дисциплины "Русский язык как иностранный"uk
dc.title.alternativeПро принципи створення програми дисципліни "Російська мова як іноземна"uk
dc.title.alternativeThe principles of "Russian as foreign" discipline program makinguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Мова

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мова 15 2010_239-242.pdf138.97 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.