Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/1576
Title: О принципах создания программы дисциплины "Русский язык как иностранный"
Other Titles: Про принципи створення програми дисципліни "Російська мова як іноземна"
The principles of "Russian as foreign" discipline program making
Authors: Черновалюк, Ирина Владимировна
Черновалюк, Iрина Володимирівна
Chernovaliuk, Irina V.
Citation: Мова: Науково-теоретичний часопис з мовознавства
Issue Date: 2010
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: русский язык как иностранный (РИК)
образовательная программа
основные виды речевой деятельности
модульно-рейтинговая технология обучения
профессиональный модуль
научный стиль речи
коммуникативная и языковая компетенция
російська мова як іноземна (РМІ)
освітня програма
мовленева діяльність
види мовленевої діяльності
модульно-рейтингова технологія навчання
модульний контроль
професійний модуль
науковий стиль мови
комунікативна та мовна компетенція
Russian as Foreign (RAF)
educational program
main aspects of speech activity
module and rating system of study
professional module
scientific style of speech
communicative and linguistic competence
Series/Report no.: № 15.
Abstract: В статье представлены основные положения образовательной программы по русскому язы- ку для иностранных студентов предвузовского этапа обучения. Описаны структура и содержание программы, задачи и цели обучения РКИ, обусловленные коммуникативными потребностями иностранных учащихся, требования к уровню сформированности речевых умений и навыков, определены перспективы разработки различных программных и учебных материалов
У статті представлені основні положення освітньої програми з російської мови для іноземних студентів довузівського етапу навчання. Описана структура та зміст програми, завдання та мета навчання РМІ , які обумовлені комунікативними потребами іноземців, вимоги до рівня сформованості мовленнєвих вмінь та навичок, визначені перспективи розробки різних програмних та навчальних матеріалів.
The article deals with the main positions of Russian for foreign students in pre-University stage educational program. The author describes structure and content, aims and object of RAF, which are caused by communicative needs of foreign students. The demands to the level of speech abilities and practical skills are described, and prospec- tive development of different programs and training aids are fixed.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/1576
Appears in Collections:Мова

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мова 15 2010_239-242.pdf138.97 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.