Пошук та впровадження нових форм і методів господарювання на основі розвитку внутрішнього підприємництва

Анотація
Предметом статті є опрацювання теоретичної і методологічної бази в досягненні нового якісного рівня управління всієї системи виробництва і збуту продукції за рахунок впровадження в практику великих промислових підприємств інструменту інтрапренерства. Метою статті є обґрунтування потреби в розумінні та вивченні сутності ролі інтрапренерства у перебудові вітчизняних промислових підприємств відповідно змінам сучасного зовнішнього середовища. Методологічною основою статті стали загальнонаукові методи пізнання, узагальнення, метод порівняльного аналізу, статистичний̆ та інші методи дослідження. Результати роботи. Розглянуто передумови виникнення та стратегії розвитку інтрапренерства на Україні, що представляє собою ініціативну, новаторську діяльність спрямовану на пошук і впровадження нових форм і методів господарювання, створення нової продукції і послуг на основі інтеграції підприємницьких можливостей підприємства і підприємця з метою ефективного використання ресурсів підприємства і його динамічного розвитку на основі нововведень. Вивчено зарубіжний досвід організації інтрапренерства з метою розробки системи підтримки та стимулювання впровадження інтрапренерства на підприємстві. Галузь застосування результатів. Результати дослідження можуть застосовуватися в практичній економічній діяльності. Висновки. Авторами визначено необхідні умови формування клімату інтрапренерства, а також цілі, стратегії та переваги впровадження інтрапренерства на підприємстві. Це дасть можливість активізувати результати інноваційної діяльності на підприємстві, реалізацію інтрапренерами- ініціаторами підприємницьких ідей з використанням ситуаційного підходу, що забезпечить формування стійких конкурентних переваг компанії. Використання інтрапренерства на підприємстві дозволить більш раціонально управляти грошовими потоками, підвищити інноваційну сприйнятливість і створити найбільш сприятливі умови для підвищення підприємницької активності організації.
Предметом статьи является разработка теоретической и методологической базы в достижении нового качественного уровня управления всей системы производства и сбыта продукции за счет внедрения в практику крупных промышленных предприятий инструмента интерпренерства. Целью статьи является обоснование потребности в понимании и изучении сущности роли интрапренерства в перестройке отечественных промышленных предприятий согласно изменениям современной внешнего среды. Методологической основой статьи послужили общенаучные методы познания, обобщения, метод сравнительного анализа, статистический и другие методы исследования. Результаты работы. Рассмотрены предпосылки возникновения и стратегии развития интрапренерства на Украине, что представляет собой инициативную, новаторскую деятельность, направленную на поиск и внедрение новых форм и методов хозяйствования, создания новой продукции и услуг на основе интеграции предпринимательских возможностей предприятия и предпринимателя с целью эффективного использования ресурсов предприятия и его динамического развития на основе нововведений. Изучен зарубежный опыт организации интрапренерства с целью разработки системы поддержки и стимулирования внедрения интрапренерства на предприятии. Область применения результатов. Результаты исследования могут применяться в практической экономической деятельности. Выводы. Авторами определены необходимые условия формирования климата интрапренерства, а также цели, стратегии и преимущества внедрения интрапренерства на предприятии. Это даст возможность активизировать результаты инновационной деятельности на предприятии, реализацию інтрапренерами-инициаторами предпринимательских идей с использованием ситуационного подхода, что обеспечит формирование устойчивых конкурентных преимуществ компании. Использования интрапренерства на предприятии позволит более рационально управлять денежными потоками, повысить инновационную восприимчивость и создать наиболее благоприятные условия для повышения предпринимательской активности организации
The subject of the article is development of theoretical and methodological framework in achieving a new qualitative level of management of the entire system of production and sales due to the introduction of large industrial enterprises a tool of entrepreneurship. The aim of the article is to substantiation of the need to understand and study the nature of the role of entrepreneurship in the restructuring of the domestic industrial enterprises in accordance with the changes in the current external environment. Methodology work of the article is based on General scientific methods of cognition, generalization, method of comparative analysis, statistical and other research methods. Results of research. The analysis of development preconditions and strategies of entrepreneurship development in Ukraine, which is a proactive, innovative activity directed on search and introduction of new forms and methods of management, creation of new products and services based on the integration of business capabilities of the enterprise and the entrepreneur to ensure efficient use of enterprise resources and its dynamic development based on innovation. Studied foreign experience of entrepreneurship with the aim of developing support systems and incentives for the implementation of intrapreneurship in the enterprise. Scope of the results of research. The results of the study can be applied in practical economic activities. Conclusions. The authors have determined the necessary conditions for the formation of a climate of entrepreneurship, as well as the goals, strategies and benefits of the implementation of intrapreneurship in the enterprise. This will provide an opportunity to intensify the results of innovative activities in the enterprise, the implementation of entrepreneur-initiated business ideas using the situational approach, which will ensure the formation of sustainable competitive advantages of the company. Use of intrapreneurship in the enterprise will allow to more efficiently manage cash flow, to increase innovative susceptibility and to create the most favorable conditions for increasing entrepreneurial activity of the organization.
Опис
Ключові слова
підприємство, інтрапренерство, менеджер, культура, система, ресурс, проект, середовище, стратегія, предприятие, интрапренерство, менеджер, культура, система, ресурс, проект, среда, стратегия, enterprise, entrepreneurs, Manager, culture, system, resource, project, environment, strategy
Бібліографічний опис
Економічний вісник університету