Семантико–граматичний аспект функціонування лексем на позначення пір року в художньому мовленні М. Вінграновського
Вантажиться...
Дата
2017
Автори
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Перші вірші Миколи Вінграновского з’явилися 1958 р. на сторінках журналів
«Дніпро» та «Жовтень» («Дзвін»). Вінграновський – поет несподіваний і впізнаний,
традиційно-класичний і сміливо-новаторський. Здається, що течія його поезії плине між двох
берегів: по один бік – ідея пошуку суспільної та творчої рівноваги й гармонії, ясність і
шляхетна простота вірша, висока культура образу, по другий – чуттєвість, дивовижно
органічна образність, що містить у собі парадоксальну єдність гармонійного й
дисгармонійного, якусь язичницьку стихію пристрасної любові, бентежний дух неспокою.
[1: 16]. Виразним свідченням подальшого творчого розвитку Вінграновського стала збірка
«На срібнім березі» (1978). Голос поета став начебто тихішим, але відбулося внутрішнє
ускладнення й збагачення його лірики, підвищилася прихована, у собі зосереджена
інтенсивність душевного життя.
Мета розвідки – з’ясувати особливості функціонування лексем на позначення пір року
в поезії шістдесятників. Джерельною базою дослідження слугувала збірка
М. Вінграновського «На срібному березі».
Головна й домінантна ознака збірки Миколи Вінграновського – змінність картин
відтворення природи, переплетення часу і простору, оптимістичність і емоційність
світобачення ліричного героя. Його переживання завжди напружені й драматичні. Про що б
не писав Микола Вінграновський, він пише не з гніву і тим більше не з ненависті, а з любові.
І навіть найгостріші речі зігріті якимось непотьмареним внутрішнім світом, зворушливою
людяністю й добротою. Ця збірка здатна відтворювати предметний світ із його просторовими
та часовими координатами, що мають велику художню значимість. Ідея часу у
збірці спирається на безпосереднє переживання людиною незворотних процесів, що
відбуваються в її свідомості й тілі, на спостереження над безперервно мінливими явищами
зовнішнього світу, а також на спогади про минулі та припущення про майбутні події в житті
людини. Рефлексія над переживаннями і спостереженнями, спогадами і передчуттями
породжує різноманітні концепції часу [2].
Опис
Ключові слова
лексема, Микола Вінграновский, художньому мовлення, особливості функціонування лексем, пора року
Бібліографічний опис
Філологічні студії