Семантико–граматичний аспект функціонування лексем на позначення пір року в художньому мовленні М. Вінграновського

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Перші вірші Миколи Вінграновского з’явилися 1958 р. на сторінках журналів «Дніпро» та «Жовтень» («Дзвін»). Вінграновський – поет несподіваний і впізнаний, традиційно-класичний і сміливо-новаторський. Здається, що течія його поезії плине між двох берегів: по один бік – ідея пошуку суспільної та творчої рівноваги й гармонії, ясність і шляхетна простота вірша, висока культура образу, по другий – чуттєвість, дивовижно органічна образність, що містить у собі парадоксальну єдність гармонійного й дисгармонійного, якусь язичницьку стихію пристрасної любові, бентежний дух неспокою. [1: 16]. Виразним свідченням подальшого творчого розвитку Вінграновського стала збірка «На срібнім березі» (1978). Голос поета став начебто тихішим, але відбулося внутрішнє ускладнення й збагачення його лірики, підвищилася прихована, у собі зосереджена інтенсивність душевного життя. Мета розвідки – з’ясувати особливості функціонування лексем на позначення пір року в поезії шістдесятників. Джерельною базою дослідження слугувала збірка М. Вінграновського «На срібному березі». Головна й домінантна ознака збірки Миколи Вінграновського – змінність картин відтворення природи, переплетення часу і простору, оптимістичність і емоційність світобачення ліричного героя. Його переживання завжди напружені й драматичні. Про що б не писав Микола Вінграновський, він пише не з гніву і тим більше не з ненависті, а з любові. І навіть найгостріші речі зігріті якимось непотьмареним внутрішнім світом, зворушливою людяністю й добротою. Ця збірка здатна відтворювати предметний світ із його просторовими та часовими координатами, що мають велику художню значимість. Ідея часу у збірці спирається на безпосереднє переживання людиною незворотних процесів, що відбуваються в її свідомості й тілі, на спостереження над безперервно мінливими явищами зовнішнього світу, а також на спогади про минулі та припущення про майбутні події в житті людини. Рефлексія над переживаннями і спостереженнями, спогадами і передчуттями породжує різноманітні концепції часу [2].
Опис
Ключові слова
лексема, Микола Вінграновский, художньому мовлення, особливості функціонування лексем, пора року
Бібліографічний опис
Філологічні студії
DOI
ORCID:
УДК