Навчена ресурсність та психічне здоров'я: психометричний аналіз української версії шкали самоконтролю

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Статтю присвячено вивченню питань про взаємозв’язки між психічним здоров’ям і ресурсами особистості в контексті надбань теорії навченої ресурсності. Метою статі є психометричний аналіз української версії шкали самоконтролю та оцінка взаємозв’язків навченої ресурсності із показниками психічного здоров’я на вибірці студентів (n = 450). Залишено 12 пунктів, що сформували остаточну версію шкали в однофакторному рішенні. Побудована шкала характеризувалась достатньою внутрішньою узгодженістю (а = 0,68; В = 0,71) та ретестовою надійністю (r =0,79). Встановлено, що студенти з високим рівнем навченої ресурсності рідше виявляли негативні поведінкові реакції (r =-0,13; p =0,01) та у більшому ступені застосовували когнітивне оцінювання стресу (r =0,34; p <0,001).
Статья посвящена изучению вопросов о взаимосвязи между психическим здоровьем и ресурсами личности в контексте достижений теории обученной ресурсности. Целью статьи является психометрический анализ украинской версии шкалы самоконтроля и оценка взаимосвязей обученной ресурсности с показателями психического здоровья на выборке студентов (n = 450). Оставлено 12 пунктов, которые сформировали окончательную версию шкалы в однофакторном решении. Построенная шкала характеризовалась достаточной внутренней согласованностью (а = 0,68; В = 0,71) и ретестовой надежностью (r = 0,79). Установлено, что студенты с высоким уровнем обученности ресурсности реже проявляли негативные поведенческие реакции (r = -0,13; p = 0,01) и в большей степени применяли когнитивное оценивание стресса (r = 0,34; p <0,001).
The mental health is recognized the most important components of a high quality of life that allow people to consider their lives meaningful, to be active and creative members of society. However, the problem of relationship between mental health and personality resources n the context of lerarned resourcefulness theory remains unresolved The aim of the article is a psychometric analysis of the Ukrainian version of the SelfControl Schedule and assessment relationships between learned resourcefulness and indicators of mental health on a students’ sample (n = 450). It is shown that at the first stage from the scale were withdrawn items low in absolute value in latent factor loadings, at the second stage — the possible correlations were identified by the modification indices. These correlations were included into the model and improved it (%2/df = 0.98; RMSEA = 0.00; SRMR = 0.03; NFI = 0.91; NNFI = 1.00; CFI = 1.00). The 12 items were left and shaped the final version of the scale in the one-factor decision. The final scale was characterized by sufficient internal consistency (а = 0,68; В = 0.71) and test-retest reliability (r = 0,79). It was found that students with high levels of rarely showed negative behavioral responses (r = -0,13; p = 0,01) and more used cognitive assessment of stress (r = 0,34; p <0,001). The future research in this field is outlined.
Опис
Ключові слова
навчена ресурсність, психічне здоров’я, психометрична адаптація, конфірматорний факторний аналіз, ретестова надійність, обученная ресурсность, психическое здоровье, психометрическая адаптаци, конфирматорный факторный анализ, ретестовая надежность, Learned resourcefulness, mental health, psychometric adaptation, confirmatory factor analysis, test-retest reliability
Бібліографічний опис
Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
DOI
ORCID:
УДК