Авторські комунікативні стратегії спілкування з читачем в сучасній українській прозі

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Статтю присвячено дослідженню комунікативної взаємодії автора з читачем як вияву стратегій мовленнєвої поведінки в художньому дискурсі. Схарактеризовано поняття комунікативних стратегій і тактик, а також окреслено специфіку комунікативної ролі автора, що реалізує текстово- дискурсивну категорії адресантності. Виокремлено основні комунікативні стратегії спілкування з адресатом-читачем, зумовлені авторської інтенцією та реалізовані на структурно-композиційному та лінгвопрагматичному рівнях. Обґрунтовано лінгвопрагматичний потенціал художнього дискурсу на матеріалі аналізу сучасної української прози.
The article is devoted to the study of the communicative interaction between the author and the reader as an expression of the strategies of speech behavior in the artistic discourse. The concept of communicative strategies and tactics is described, as well as the specifics of the communicative role of the author, implementing the text-discursive category of addressability, are outlined. The basic communicative strategies of communication with the addressee-reader, determined by the author’s intention and are realized on the structural-compositional and linguistic-pragmatic levels are singled out. The linguistic and pragmatic potential of artistic discourse based on the analysis of modern Ukrainian prose is substantiated.
Опис
Ключові слова
художній дискурс, комунікативна стратегія, комунікативна тактика, комунікативна роль, автор, читач, категорія адресантності, artistic discourse, communicative strategy, communicative tactics, communicative role, author, reader, category of target design
Бібліографічний опис
Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
DOI
ORCID:
УДК