Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/12318
Title: Интертекстуальность в новеллистическом сюжете фильма Эндрю Никкола «Симона» («S1M0NE»)
Other Titles: Інтертекстуальність у новелістичному сюжеті фільму Ендрю Ніккола «Симона» («S1M0NE»)
Intertextuality in a novelistic plot of the movie «S1M0NE» of Andrew Niccol
Authors: Фокина, Светлана Александровна
Фокіна, Світлана Олександрівна
Fokina, Svitlana O.
Citation: Проблеми сучасного літературознавства = The problems of contemporary literary studies
Issue Date: 2017
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: интертекстуальность
симулякр
виртуальность
трикстер
фаустианский дух
Симона
інтертекстуальність
віртуальність
Сімона
epochal crisis
intertextuality
simulacrum
virtuality
trickster
faustian spirit
Simone
Series/Report no.: ;Вип. 25.
Abstract: В данной статье предпринята попытка раскрыть интертекстуальный потенциал и игровые стратегии, формирующие своеобразие фильма «S1m0ne». В соответствии с заявленной концепцией в ходе анализа был определен ряд ключевых позиций. Выявлены в ткани кинотекста различные интертекстуальные отсылки. Осмыслены факторы виртуальной реальности и симулякричности в природе Симоны. Проанализированы проявления трикстерского и фаустианского начал в характере героя фильма — Виктора Тарански.
У статті зроблена спроба розкрити інтертекстуальний потенціал та ігрові стратегії, що формують своєрідність фільму «S1m0ne». Відповідно до заявленої концепції в ході аналізу було визначено ряд ключових позицій. Виявлені в кінотексті різні інтертекстуальні відсилання. Осмислені чинники віртуальної реальності та симулякричності в природі Сімони. Проаналізовано прояви трикстерського та фаустіанського кодів у характері героя фільму – Віктора Таранскі.
In this article is made an attempt to realize intertextual potential and the corresponding game strategy forming a literature centrality originality of the movie «S1m0ne» of Andrew Niccol. According to the declared concept has been defined during the analysis a number of key positions. In the film are revealed various intertextual sendings. Have been comprehended a simulacrum in Simone’s nature and factors of virtual reality. Manifestations of tricksters and faustian spirit are analysed in the hero of the movie – Victor Taransky.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/12318
Other Identifiers: УДК 791.43-2.S1m0ne
Appears in Collections:Проблеми сучасного літературознавства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
68-78.pdf141.82 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.