Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/11278
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДжиджора, Євген Володимирович-
dc.contributor.authorDzhydzhora, Yevhen V.-
dc.contributor.authorДжиджора, Евгений Владимирович-
dc.date.accessioned2017-11-09T12:58:43Z-
dc.date.available2017-11-09T12:58:43Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationПреподобний Нестор Печерський в історії української культури: Зб. статей. – Харків: Акта, 2014.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/11278-
dc.description.abstractУ статті вивчаються особливості становлення релігійного культу перших київських святих у ранньосередньовічній агіографії й гімнографїї. У Читанні та Сказанні про Бориса і Гліба, на преставления,a Службі на перенесення мощів Бориса і Глі6а формування культу розгадається крізь призму символізації образів святих.uk
dc.description.abstractIn the article we study the formation of religious cult of the first Kiev saints in early medieval hagiography and hymnog- f, raphy Іп Reading and Legend of Boris and Hlib, as well as in Hymn for the гадається крізь призму символізації death and Hymn for the repose of the relics of Boris and Hlib creating the cult is considered through a prism of symbolization images of the saints.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectкульт святогоuk
dc.subjectгімнографіяuk
dc.subjectагіографіяuk
dc.subjectсимволізаціяuk
dc.subjectcult of the saintuk
dc.subjecthagiographyuk
dc.subjecthymnographyuk
dc.subjectsymbolizationuk
dc.titleФормування культу Бориса і Гліба у старокиївських агіографічних та гімнографічних пам’яткахuk
dc.title.alternativeFormation of Уthe cult of Stt Boris and Hlib in old | Kievan hagiographic and hymnographic monumentsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Статті та доповіді ФЖРВС

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35548398+.pdf832.6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.