Мода як соціальність causa sui (у філософській концепції Ж. Бодрійяра )

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Мета статті полягає у розгляді моди як соціальності cause sei у філософській концепції Ж. Бодріяра. Проаналізовано главу «Мода, або феєрія коду» роботи Ж. Бодрійяра «Символічний обмін і смерть». Простежується розуміння Ж. Бодрійяром сучасності, її властивостей (бінарна логіка, код, діалектичність минулого та сьогодення) та їх втілення у проявах моди. Простежується порівняльний аналіз економіки і моди по наступним категоріям (взаємо обмін та «плаваючий стан» знаків; наявність або відсутність еквівалентів). Обґрунтовано, що властивостями моди постає амбівалентність її сенсу, семіотики, театральності, гри. Підкреслено, що «потяг» до моди не обмежений виключно індивідуальним рівнем, він охоплює увесь соціальний простір, що постає важливою особливістю моди, здатною поєднувати плюралізм ідентифікацій, що і робить її універсальною системою. Демонструються можливості застосування теоретичної конструкції Ж. Бодрійяра для збагачення соціально–філософського аналізу простору моди.
The aim of the article is the consideration of the fashion as sociality in philosophical conception of J. Baudrillard. The chapter «Fashion, or enchanting spectacle of code» of work of J. Baudrillard «The Symbolic exchange and death» is analysed. The understanding of modernity by J. Baudrillard is traced, its properties (binary logic, code, the dialectic of past and present) and their expression in the forms of fashion. It is emphasized that the «inclination» to fashion is not limited only to individual level; it covers the entire social space that raises by important feature of fashion, that is able to combine the plurality of identities, which makes it universal system. The possibilities of using the theoretical construction of J. Baudrillard are demonstrated which can enrich the social and philosophical analysis of space fashion.
Цель статьи заключается в рассмотрении моды как социальности cause sei философской концепции Ж. Бодрийяра. Проанализирована глава «Мода, или феерия кода» работы Ж. Бодрийяра «Символический обмен и смерть». Прослеживается понимание Ж. Бодрийяра современности, ее свойств (бинарная логика, код, диалектичность прошлого и настоящего) и их воплощение в проявлениях моды. Прослеживается сравнительный анализ экономики и моды по следующим категориям (взаимообмен и «плавающее состояние» знаков, наличие или отсутствие эквивалентов). Обосновано, что свойствами моды является амбивалентность ее смысла, семиотики, театральности, игры. Подчеркнуто, что «влечение» к моде не ограничено исключительно индивидуальным уровнем, оно охватывает все социальное пространство, выступает важной особенностью моды, способной сочетать плюрализм идентификаций, что делает ее универсальной системой. Демонстрируются возможности применения теоретической конструкции Ж. Бодрийяра для обогащения социально–философского анализа пространства моды.
Опис
Ключові слова
мода, соціальність, семіотика, знак, амбівалентність, темпоральність, потяг, fashion, sociality, semiotics, sign, ambivalence, temporality, leaning, социальность, семиотика, амбивалентность, темпоральность, влечение
Бібліографічний опис
Гілея: науковий вісник.
DOI
ORCID:
УДК