Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/11160
Title: Коммуникативные особенности американской рекламы 30-х годов в восприятии советских публицистов (по материалам путевых очерков Ильи Ильфа и Евгения Петрова «Одноэтажная Америка»)
Authors: Валькова, Катерина Геннадіївна
Валькова, Екатерина Геннадьевна
Valkova, Kateryna H.
Citation: Діалог: Медіа-студії: збірник наукових праць
Issue Date: 2013
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: реклама
свідомість
підсвідомість
вплив
ефективність
архетип
образ
соціальна реклама
Америка
Ілля Ільф та Євген Петров
сознание
сознание
влияние
эффективность
социальная реклама
Илья Ильф и Евгений Петров
advertising
consciousness
subconsciousness
impact
efficiency
archetype
image
social advertising
America
Ilya Ilf and Yevgeny Petrov
Series/Report no.: ;Вип. 17.
Abstract: Стаття присвячена дослідженню американської реклами 30-х років, відтворено ї Іллєю Ільфом та Євгеном Петровим у подорожніх нарисах «Одноповерхова Америка». Особливий акцент зроблено на аналізі реклами вздовж автомобільних доріг, а також на сприйнятті американських рекламних пов ідомлень представниками іншої культури.
Статья посвящена исследованию американской рекламы 30-х годов, воссозданной Ильей Ильфом и Евгением Петровым в путевых очерках «Одно этажная Америка». Особый акцент сделан на анализе рекламы вдоль автомобильных дорог, а также на восприятии американских рекламных сообщений представителями иной культуры.
The article is devoted to the investigation of American advertising of 30s., recreated by Illya Ilf and Yevgeny Petrov in travel essays «One-level America». Particular emphasis is placed on the analysis of advertising along highways, as well as on the perception of American advertising messages representatives of other cultures.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/11160
Appears in Collections:Діалог: Медіа-студії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
коммуникативные особенности.pdf140.75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.