Діагностика діяльнісно-оперативного компонента культури безпечної життєдіяльності студентів класичного університету

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті розглядаються показники діяльнісно-оперативного компонента культури безпечної життєдіяльності студентів класичного університету та способи їх діагностики. Сформульовано основні вміння та навички, на які слід звернути увагу при формуванні показників означеного компонента. Наведено критерії оцінки умінь та навичок щодо безпечної життєдіяльності. Запропонований комплекс методик та критеріїв діагностики дозволить визначити рівень означеного компонента та вплинути на загальний рівень сформованості культури безпечної життєдіяльності студента класичного університету. Стандартизація обов’язкових умінь та навичок діяльнісно-оперативного компонента, багатопланова складова його показників сприяє цілісному формуванню культури безпечної життєдіяльності й стає превентивним заходом щодо запобігання небезпек та убезпечення адекватних дій у надзвичайних ситуаціях різного характеру.
В статье рассматриваются показатели деятельно-оперативного компонента культуры безопасной жизнедеятельности студентов классического университета и способы их диагностики. Сформулированы основные умения и навыки, на которые необходимо обратить внимание при формировании показателей указанного компонента. Приведены критерии оценки умений и навыков безопасной жизнедеятельности. Предложенный комплекс методик и критериев диагностики позволит определить уровень указанного компонента и повлиять на общий уровень сформированности культуры безопасной жизнедеятельности студента классического университета. Стандартизация обязательных умений и навыков деятельно-оперативного компонента, многоплановая составляющая его показателей способствует целостному формированию культуры безопасной жизнедеятельности и становится превентивной мерой по предотвращению опасностей и обеспечения адекватных действий в чрезвычайных ситуациях различного характера.
The article deals with the ability to protect yourself, your environment during emergencies of various kinds, natural disasters, and hazards at home and at work are directly related to the presence in human safe life and activity culture. Formation of students’ said life and activity culture at classical universities, component and methods of diagnosis are not covered in the work of scientists. The article deals with indicators of activity and operative component of safe life culture among classical universitystudents and the ways of their diagnosis. The basic skills and abilities are indicated; they are necessary for the formation of the component indicators. The evaluation criteria of skills and habits of safe life are introduced. The suggested complex of techniques and criteria for the diagnosis will determine the level of the component and influence the general level of safe life culture among students of classical universities. Standardization of required skills and abilities of the activity and operative component, diversified component of its index contributes to the development of safe life culture and becomes a preventive measure to prevent hazards and to ensure appropriate action in emergency situations of different nature. The author gives examples of situational tasks for tirst aid in emergencies; settlement risk tasks, chemical pollution; algorithms of behavior in fires, various emergency situations during the rescue on the water.
Опис
Ключові слова
культура безпечної життєдіяльності, діяльнісно-оперативний компонент, діагностика, алгоритм дій, культура безопасной жизнедеятельности, деятельнооперативный компонент, диагностика, алгоритм действий, culture of safe life, action and operative component, diagnosis, algorithm of actions
Бібліографічний опис
Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя
DOI
ORCID:
УДК