Особливості функціонування космопоетонімів у художньому мовленні

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Статтю присвячено дослідженню англомовних художньо-літературних власних назв на позначення природних небесних об’єктів — космопоетонімів. Метою статті є встановлення особливостей функціонування космопоетонімів у художньому мовленні. Об'єктом дослідження було обрано англомовні космоніми, предметом — їх номінативно-денотатна класифікація. Матеріалом дослідження послугували космоніми роману Д. Адамса «The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy» («Автостопом no Галактиці») загальною кількістю 63 одиниці. У досліджуваному літературному творі було виокремлено такі космопоетоніми: планетопоетоніми — власні назви планет, які було вжито в літературному творі (загальна кількість — 39); астропоетоніми — власні назви зірок (загальна кількість — 13 одиниць); галактикопоетоніми — власні назви галактик у художньому мовленні (загальна кількість — 5 од.), а також туманностей (2 од.); констелопоетоніми — власні назви сузір’їв (загальна кількість — З од.); сателітонім, який слід термінувати сателітопоетонім — літературно-художня власна назва супутника (загальна кількість — 1). Висновки. Значна частина космонімічного сектору аналізованого твору є відбитком умовної номінотворчості представників інших світів, що становить 55,55 %. Це контрастує з власне земною космонімією, яка складає 23,8 %. Таким чином, космопоетоніми відіграють важливу роль у структурі художнього твору, з їхньою допомогою авторові вдається створити автентичний фантастичний світ. Перспективи подальших розвідок у вивченні функціонування космопоетонімії на широкому англомовному науково-фантастичному матеріалі з долученням їх денотатно-квалітативної класифікації.
Статья посвящена исследованию англоязычных художественно-литературных имён, обозначающих естественные небесные объекты — космопоэтонимы. Цель данной статьи — установить особенности функционирования КОСМОПОЭТОНИМОВ в художественной речи. Объектом исследования были выбраны англоязычные космонимы, предметом — их номинативно-денотатная классификация. Материалом исследования послужили космонимы романа Д. Адамса «The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy» («Автостопом пo Галактике») общим количеством 63 единицы. Среди КОСМОПОЭТОНИМОВ в исследуемом романе были выделены: планетопоэтонимы — имена планет (общее количество — 39); астропоэтонимы — имена звёзд (13); галактикопоэтонимы — имена галактик (5) и туманностей (2) в художественной речи; констелопоэтонимы — имена созвездий (3); сателитоним, который следует терминировать как сателитопоэтоним — литературно-художественное собственное имя спутника (1). Выводы. Становится понятным, что значительная часть космонимичного сектора (в представлении автора) отражает условное номинотворчество представителей других миров (55,55 % единиц). Эти космонимы контрастируют с собственно земной космонимией, составляющей в романе 23,8 %. Таким образом, космопоэтонимы играют важную роль в структуре художественного произведения, с их помощью автору удаётся создать аутентичный фантастический мир. Перспективы дальнейших исследований направлены на изучение функционирования космопоэтонимии на широком англоязычном научно-фантастическом материале с расширением её денотатно-квалитативной классификации.
The article studies the English artistic and literary proper names to denote natural celestial objects — cosmopoetonyms. The purpose of this paper is the establishment of the functioning of cosmopoetonyms in artistic speech. As the object of study English cosmopoetonyms were chosen, as the subject — their nominative-denotative classhication. As the research materials cosmopoetonyms of D. Adams’ novel «The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy» serve, total amount of 63 units. In the studied literary work such cosmopoetonyms were singled out: planetopoetonyms — proper names of planets (total — 39); astropoetonyms — proper names of stars (the total amount — 13); galactopoetonyms — the names of galaxies in artistic speech (5) and nebulae (2); constelopoetonyms — proper names of constellations (3); satelitonym that should be termed as satelitopoetonym — literary and artistic proper name of the satellite (1). Conelusions. lt becomes clear that much of the cosmopoetonymic sector of the analyzed work is a reflection of alleged name creation of the literary representatives of other worlds, that is 55.55 %, which contrasts with the Earth cosmonyms, which constitute 23.8 %. So cosmopoetonyms play an important role in the structure of the artistic work, they help the author to create the authentic fantasy world. Prospects for further research suggest the study of cosmopoetonyms on a wide English-language sci-fi material with the special attention given to the denotative-qualitative classification.
Опис
Ключові слова
літературна ономастика, поетонімосфера, космопоетонім, планетопоетонім, астропоетонім, галактикопоетонім, констелопоетонім, сателітопоетонім, литературная ономастика, поэтонимосфера, космопоэтоним, планетопоэтоним, астропоэтоним, галактикопоэтоним, констелопоэтоним, сателитопоэтоним, literary onomastics, poetonymic sphere, cosmopoetonym, planetopoetonym, astropoetonym, galactopoetonym, constelopoetonym, satelitopoetonym
Бібліографічний опис
Мова: Науково-теоретичний часопис з мовознавства
DOI
ORCID:
УДК
Зібрання