Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/11016
Назва: Канон и фанфикшн сквозь призму когнитивно-синтаксического подхода
Інші назви: Канон i фанфікшн крізь призму когнітивно-синтаксичного підходу
Canon and fanfiction through the prism of cognitive-and-syntactic approach
Автори: Пожарицкая, Елена Александровна
Пожарицька, Олена Олександрівна
Pozharytska, ОІепа О.
Бібліографічний опис: Мова: Науково-теоретичний часопис з мовознавства
Дата публікації: 2017
Видавництво: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Ключові слова: дигитальная литература
фанфикшн
людичность
имитативность
речевой портрет
синтаксис
дигітальна література
фанфікшн
людичність
імітативність
мовленнєвий портрет
синтаксис
digital literature
fanfiction
ludative nature
imitativity
speech portrait
syntax
Серія/номер: ;Вип. 27
Короткий огляд (реферат): Настоящее исследование посвящено проблеме фанфикшн как жанру дигитальной литературы и его основным характеристикам. Цель работы — выявление сходств и различий лингвальной репрезентации речевого портрета главных героев в фанфике и в тексте-каноне. Дополнительным заданием исследования является определение степени свободы викрайтера в описании таких персонажей. Привлекая современные методы когнитивной лингвистики, нарратологии и анализа текста и опираясь на традиционные синтаксические теории, исследователь делает вывод о том, что, кроме интерактивности, гипермедийности, мультимодальности, процессуальности и связанности с другими текстами того же типа, дигитальной литературе присущи такие характеристики как людичность и имитативность. Результаты работы показывают, что все эти характеристики свойственны фанфикшн, где они находят отражение на уровне интегрального сотрудничества авторского читателя, в сюжете и языке произведения. Самый демократический жанр литературы, фанфикшн ограничен текстом канона в терминах как художественных образов, так и речевых портретов персонажей, на самом глубоком уровне синтаксиса включительно.
Наступне дослідження присвячене проблемі фанфікшн як жанру дігітальної літератури і його основних характеристик. Мета роботи — виокремити схожості і відмінності в лінгвальній репрезентації мовленнєвих портретів головних героїв у фанфіках і канонічних текстах. Додатковим завданням дослідження є визначення ступеню свободи фікрайтера в описі таких персонажів. Залучаючи сучасні методи когнітивної лінгвістики, нарратології і аналізу тексту і спираючись на традиційні синтаксичні теорії, автор стверджує, що, окрім інтерактивності, гіпермедійності, мультимодальності, процесуальності та зв'язанності з іншими текстами того ж типу, дигітальній літературі притаманні такі характеристики як людичність та імітативність. Результати дослідницької роботи надають можливість зробити висновок про те, що всі ці характеристики властиві фанфікшн, де вони знаходять відображення на рівні інтегральної співпраці авторського читача та в сюжеті і мові твору. Найдемократичніший жанр літератури, фанфікшн є обмеженим канонічним текстом в термінах як художніх образів, так і мовленнєвих портретів персонажів, на найглибшому рівні синтаксису включно.
The present investigation is dedicated to the problem of fa+iction as a genre of digital literature and its basic characteristics. The objective of the paper is to single out similarities and differences in the lingual representation of the main characters’ speech portraits in fa+ics and canon-texts. As a side task of the investigation we mean to determine the degree officwriter’s freedom in portraying such characters. Employing the cutting-edge methods of cognitive linguistics, narratology and text analysis and grounding on traditional syntactic theories, the author argues that besides being interactive, hypermediatic, multimodal, processual and interwoven with other texts of the same type, digital literature boasts such characteristics as ludative nature and imitativity. The results of the investigation prove all of them to be intrinsic to fa+iction where they find rdlection on the level of author-reader integrative collaboration as well as in the plot and language of the work offiction. The most democratic genre offiction, fa+iction is still restricted by the canon-text in terms of both creative images and characters’ speech portraits, the deepest level of syntax inclusive.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/11016
Розташовується у зібраннях:Мова

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
39-44.pdf226.04 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.