Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/10949
Title: Культурная индустрия отаку
Other Titles: Культурна індустрія отаку
The Otaku cultural industry
Authors: Райхерт, Константин Вильгельмович
Райхерт, Костянтин Вільгельмович
Rayhert, Konstantin V.
Citation: Актуальні проблеми філософії та соціології
Issue Date: 2015
Keywords: анимэ
видеоигра
культура
культурные индустрии
манга
отаку
Япония
аніме
відеогра
культурні індустрії
Японія
anime
culture
cultural industry
Japan
manga
videogame
Series/Report no.: ;Вип. 4.
Abstract: Субкультура отаку (то есть фанатов японских комиксов – манга, видеоигр и анимации – анимэ) является одной из возможных форм концептуализации практик отаку, причём с позиций социологии и культурологии. Автор статьи предлагает рассматривать практики отаку как периферийную культурную индустрию, периферийную по отношению к культурным индустриям манга, анимэ и видеоигр. Два феномена японской массовой культуры – додзинси и косплей – определяют культурную индустрию отаку. Додзинси определяют культурную индустрию отаку с помощью рынков додзинси, на которых отаку могут представлять и распро
Субкультура отаку (тобто фанатів японських коміксів – манґа, анімації – аніме та відеоігр) є однією з можливих форм концептуалізації практик отаку, причому з позицій соціології та культурології. Автор статті пропонує розглядати практики отаку як периферійну культурну індустрію, периферійну стосовно культурних індустрій аніме, відеоігр і манґа. Два феномени японської масової культури – додзінсі та косплей – визначають культурну індустрію отаку. Додзінсі визначають культурну індустрію отаку через ринки додзінсі, на яких отаку можуть представляти та розповсюджувати зроблену ними самими манґу, причому роблять вони це серед отаку. Косплей визначає культурну індустрію отаку через так звані «косплей-ресторани» (кафе покоївок і дворецьких), які, по суті, реалізують сексуальні фантазії отаку. Феномени додзінсі та косплею існують на периферії культур аніме, відеоігр і манґа, запозичуючи образи й ідеї з них.
The Otaku subculture (i. e. the subculture of the fans of Japanese comic books – manga, animation – anime, and videogames) is one possible form of conceptualization of the otaku practices, moreover from the point of view of sociology and cultural studies. The author of the paper offers to consider the otaku practices as a peripheral cultural industry regarding to cultural industries of anime, manga and videogames. Two phenomena of Japanese mass culture – doujinshi and cosplay – shape the otaku cultural industry. Doujinshi shapes the otaku cultural industry through doujinshi markets in which otaku might represent and distribute manga made by them among other otaku. Cosplay shapes the otaku cultural industry through “cosplay restaurants” (Maid caf s and Butlers cafés) in which sexual fantasies of otaku would come true. Phenomena of doujinshi and cosplay are on the periphery of cultures of anime, manga and videogames and borrow the images and ideas from them.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/10949
Appears in Collections:Статті та доповіді ФІФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aprfc_2015_4_24.pdf104.38 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.