О понятии «техно-анимизм»

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2015
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Статья посвящена рассмотрению понятия «техно-анимизм». На данный момент существуют четыре подхода к пониманию понятия «техно-анимизм». Первый подход – подход американских религиоведов Дж. Киркпатрика и Д. Тумминиа: техно-анимизм рассматривается как верование, в котором сочетаются анимистические практики и научная фантастика; само это верование основано на вере в космических существ, которые замещают природных духов в классическом анимизме. Данный подход находится в прямой зависимости от того, какой концепции анимизма (классической или неклассической) придерживается исследователь. Второй подход – это подход, которого придерживаются исследователи А. Блок, К. Йенсен, М. Ода, Т. Окуно, М. Пэскэ: техно-анимизм понимается как форма анимизма, верования, в котором технологии, которые окружают человека, одухотворяются. Третий подход – это подход американского культурного антрополога Э. Эллисон: это разновидность японской эстетики, которая связана с аниме и мангой и в которой центральную роль играют одухотворённые технологии (меха). Четвёртый подход – это подход японского американоведа Э. Огихара-Шук: техно-анимизм – это квазианимизм, который возникает в результате взаимодействия современных технологий и анимистических традиций Японии и который проявляет себя в аниме.
Статтю присвячено розгляду поняття «техно-анімізм». На сьогодні є чотири підходи до розуміння поняття «техно-анімізм». Перший підхід – це підхід американських релігієзнавців Дж. Кіркпатріка та Д. Туммініа: техно-анімізм розглядається як вірування, у якому поєднуються анімістичні практики та наукова фантастика; саме це вірування ґрунтується на вірі в космічних істот, які заміщують природних духів у класичному анімізмі. Цей підхід прямо залежить від того, якої концепції анімізму (класичної чи некласичної) дотримується дослідник. Другий підхід – це підхід, якого дотримуються дослідники А. Блок, К. Єнсен, М. Ода, Т. Окуно, М. Песке: техно-анімізм розуміється як форма анімізму, вірування, у якому технології, що оточують людину, одухотворені. Третій підхід – це підхід американського культурного антрополога Е. Елісон: техно-анімізм є різновидом японської естетики, яка пов’язана з аніме та манґою та в якій центральну роль відіграють технології (меха), що одухотворені. Четвертий підхід – це підхід японського америкознавця Е. Огіхара-Шук: техно-анімізм – це квазіанімізм, який виникає внаслідок взаємодії сучасних технологій і анімістичних традицій Японії та який проявляє себе через аніме.
The article is devoted to the concept ‘technoanimism’. There are four approaches for understanding of the concept ‘techno-animism’ in contemporary studies. The first approach is the G. Kirkpatrick and D. Tumminia approach: techno-animism is a belief which combines animistic practices and science-fiction imagery. This belief is based on believe in extra-terrestrial creatures which substitute natural spirits in classic animism. This approach depends on the animism theory the researcher uses, either it is classical or non-classical. The second approach is the approach of a number of researchers (A. Blok, C. B. Jensen, M. Oda, T. Okuno, and M. Pesce): techno-animism is a form of animism, believes that technologies surround human beings, are spiritual. The third approach is the A. Allison’s approach: techno-animism is a Japanese aesthetics which is related to anime and manga and based on spiritual technologies (mecha). The fourth approach is the E. Ogihara-Schuck approach: techno-animism is a quasianimism, which is originated from the interaction of modern technologies and animistic traditions of Japan and presented in anime.
Опис
Ключові слова
аниме, анимизм, верования, научная фантастика, технологии, эстетика, аніме, анімізм, вірування, естетика, наукова фантастика, технології, aesthetics, anime, animism, belief, science fiction, technologies
Бібліографічний опис
Актуальні проблеми філософії та соціології
DOI
ORCID:
УДК