Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/10499
Title: Онімний ландшафт українського Iнтернету
Other Titles: Онимный ландшафт украинского Інтернета
Ukrainian onomastic landscape in Internet
Authors: Неклесова, Валерія Юріївна
Неклесова, Валерия Юрьевна
Neklesova, Valeriia Yu.
Citation: Слов'янський збірник
Issue Date: 2014
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: власна назва
Інтернет
онімний ландшафт
Google Zeitgeist
Интернет
имя собственное
ономастический ландшафт
Google Zeitgeist
Internet
onomastic landscape
proper name
Series/Report no.: ;Вип. 18.
Abstract: Статтю присвячено дослідженню найбільш популярних запитів в українському секторі Інтернету протягом 2013 року. Українці найбільше цікавилися розважальною продукцією українського телебачення та Голівуду. Серед найбільш популярних діячів шоу-бізнесу превалюють ті персони, які є найбільш активними в медіа-просторі України. Таким чином, український ономастичний ландшафт реагує на нові тренди року разом зі світовим товариством, але українці все частіше звертаються до подій вдома, їх цікавлять власні зірки, серіали, шоу.
В статье анализируются наиболее популярные поисковые запросы украинской части Интернет в 2013 г. Украинцев больше интересовала продукция украинского телевидения и Голливуда. Попурными трендами являются те звезды шоу-бизнеса, которые привлекают больше внимания в медиапространстве. Украинский ономастический ландшафт наполняется и мировыми трендами, и местными.
The article dwells on the analysis of the most popular Internet queries in the Ukrainian Internet segment in 2013. In the case study at hand the focus is proper names which constitute onomastic landscape. The source of information for the corpus under analysis is service Google Zeitgeist. The principle of work is to gather information and analyse it while excluding spam facts and repeated or very similar queries. As the Internet is becoming popular among different age and social strata it is highly likely to show the accurate picture of onomastic trends in Ukraine. In 2013 Ukrainians searched mostly for entertaining domestic and Hollywood shows. Not surprisingly, the show business stars were among the top searches as they are the most active in Ukrainian media. Ukrainian onomastic landscape is assimilating the worldwide trends and at the same time is expanding the part of domestic issues, shows, stars.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/10499
Appears in Collections:Слов’янський збірник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
83-89.pdf369.75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.