Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/10026
Title: | Стратегії формування і трансформування досвіду читання у версіях українських журналів про літературу – «Київська Русь», «ШО» |
Other Titles: | Стратегии формирования и трансформирования опы та чтения в версиях украинских журналов о литературе – “Киевская Русь”, “ШО” Str ategy of for mation and tr ansfor mation of exper ience of r eading in ver sions of the Ukr ainian magazines about the liter atur e – “the Kiev Russia”, “School and Education” |
Authors: | Іванова, Олена Андріївна Иванова, Елена Андреевна Ivanova, Olena A. |
Citation: | Ученые записки Таврического национального университета им. В.И. Вернадского |
Issue Date: | 2008 |
Keywords: | читацький досвід комунікативна дистанція читач мистецька журналістика читательский опыт коммуникативная дистанция читатель художественная журналистика reading experiment communicative distance reader art journalism |
Series/Report no.: | Филология. Социальная коммуникация;Т. 21(60). |
Abstract: | У статті розглядаються українські журнали про літературу в аспекті
рецептивнокомунікативного
способу вивчення досвіду читання як
особливого типу соціальної діяльності людини, до якого її спонукає та
який форматує мистецька журналістика. В статье рассматриваются украинские журналы о литературе в аспекте рецептивнокоммуникативного способа изучения опыта чтения как специфического типа социальной деятельности человека, который провоцирует и форматирует художественная журналистика. Ukrainian magazines about literature in the aspect of problem of receptivecommunicative method of mastering reading experiment as a special kind of social activity of a person, to which art journalism provokes and forms, are examined in the article. |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/10026 |
Appears in Collections: | Статті та доповіді ФЖРВС |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
uch_21_1fn-285-293.pdf | 180.44 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.