Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/10026
Title: Стратегії формування і трансформування досвіду читання у версіях українських журналів про літературу – «Київська Русь», «ШО»
Other Titles: Стратегии формирования и трансформирования опы та чтения в версиях украинских журналов о литературе – “Киевская Русь”, “ШО”
Str ategy of for mation and tr ansfor mation of exper ience of r eading in ver sions of the Ukr ainian magazines about the liter atur e – “the Kiev Russia”, “School and Education”
Authors: Іванова, Олена Андріївна
Иванова, Елена Андреевна
Ivanova, Olena A.
Citation: Ученые записки Таврического национального университета им. В.И. Вернадского
Issue Date: 2008
Keywords: читацький досвід
комунікативна дистанція
читач
мистецька журналістика
читательский опыт
коммуникативная дистанция
читатель
художественная журналистика
reading experiment
communicative distance
reader
art journalism
Series/Report no.: Филология. Социальная коммуникация;Т. 21(60).
Abstract: У статті розглядаються українські журнали про літературу в аспекті рецептивнокомунікативного способу вивчення досвіду читання як особливого типу соціальної діяльності людини, до якого її спонукає та який форматує мистецька журналістика.
В статье рассматриваются украинские журналы о литературе в аспекте рецептивнокоммуникативного способа изучения опыта чтения как специфического типа социальной деятельности человека, который провоцирует и форматирует художественная журналистика.
Ukrainian magazines about literature in the aspect of problem of receptivecommunicative method of mastering reading experiment as a special kind of social activity of a person, to which art journalism provokes and forms, are examined in the article.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/10026
Appears in Collections:Статті та доповіді ФЖРВС

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
uch_21_1fn-285-293.pdf180.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.