Факультет психології та соціальної роботи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Факультет психології та соціальної роботи за browse.metadata.type "Other"
Зараз показуємо 1 - 20 з 204
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Агресивні тенденції в спілкуванні у підлітків(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Бац, Анастасія РоманівнаАктуальність теми дослідження. Проблема деструктивного, руйнівного спілкування людини привертає увагу багатьох дослідників. З розвитком цивілізації агресія стала знаходити нові, більш витончені форми прояву. Насамперед, гостра криза, яка переживається в даний час нашою країною і викликана політичними та економічними причинами, проявляє себе в значному зростанні злочинності, безперервних збройних конфліктах, в збільшенні числа невмотивованих, руйнівних, агресивних дій. Актуальність теми дослідження визначається тим, що за останні роки різко збільшилася кількість злочинів, скоєних підлітками. Спостерігається поглиблення вербальної агресії в бік зростання жорстокості, цинізму, булінгу, що переходить від вербальної агресії до фізичної і як наслідок збільшення числа злочинів, що відбуваються під впливом ситуативних, імпульсивних поведінкових реакцій, що характеризуються неадекватністю приводу і ступеня заподіяної жертві шкоди. Булінг- проблема номер один з якою зараз боремось не тільки ми, але й увесь цивілізований світ. Проблема прояву агресивності в спілкуванні, лайці, цькуванні - одна з центральних психологічно-соціальних проблем, яка впливає на суспільство в цілому: дітей, педагогів, батьків, привертає увагу дослідників.Документ Акмеологічні особливості самореалізації студентів психологів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Коваль, Катерина ЮріївнаАкмеологічний підхід дозволяє розглядати питання самореалізації особистості у професійній діяльності на різних вікових етапах онтогенезу особистісної зрілості спеціаліста: від професійного самовизначення, одержання професійної освіти до самоактуалізації у професійній діяльності і розвитку творчої індивідуальності спеціаліста. Ю.Г.Долинська, аналізуючи феномен самоактуалізації особистості майбутнього практичного психолога в цілому, наголошує, що це становлення у процесі професійної підготовки таких сторін особистості, які є першочергово необхідними для реалізації професійних завдань: самосприймання, міжособистісної чутливості, цінностей, пізнавальних потреб і креативності[39]. Хоча поняттю «учбово-професійна самореалізація» в сучасних дослідженнях приділяється мало уваги, однак окремі її аспекти відображені у вивченні таких явищ як «професійне самовизначення», «професійне становлення», «готовність до професійного самовизначення», «професійна діяльність» тощо. Кожне із цих понять обов’язково включає в себе особистісний компонент, представлений мотиваційним блоком.Документ Аналіз гіперактивності як психологічної і психофізіологічної особливості дітей молодшого шкільного віку(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Ілларіонова, Алла ВолодимирівнаРозвиток суспільства і цивілізації ставить перед людиною нові проблеми. Несприятливі соціально-економічні та екологічні чинники призводять до погіршення здоров’я і найсильніше впливають на дітей. Останні дослідження показують, що понад 90 % дітей мають відхилення у психічному та фізичному розвитку. За час навчання у школі майже в 4 рази збільшується кількість психопатологічних станів. Серед дітей із розладами поведінки можна виділити особливу групу без виражених органічних пошкоджень мозку. Йдеться про дітей, в яких поступово зростають відхилення в окремих психічних функціях, зо виражається в порушенні поведінки. При цьому найбільшу увагу привертає підвищена рухова активність дитини, перший опис якої з’явився понад 100 років тому. Складність проблеми полягає в тому, що вона є комплексною: медичною, психологічною і педагогічною.Документ Аналіз залежності синдрому емоційного вигорання від особових особливостей медпрацівників(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Скалецька, Аліна РусланівнаПроблематика стресостійкості придбала першорядне значення в житті сучасної людини. І наукова, і популярна література відображає безперервно зростаючий інтерес до проблеми соціальних, психологічних і фізіологічних стресів. У зв’язку з соціально-економічними трансформаціями в суспільстві відбувається зміна ставлення людей до роботи. Люди втрачають впевненість у гарантованому робочому місці, загострюється конкуренція за престижну роботу, загострюються явища спеціалізації, механізації. Зростає темп життя і напруженість розумової праці, з'являється необхідність засвоювати великий обсяг інформації, швидко вирішувати складні завдання, опановувати нові професії. Падає рейтинг ряду соціально значущих професій: медичних працівників, вчителів. Як наслідок, зростає психічне, емоційне напруження, частіше виявляються порушення, пов'язані зі стресом на робочому місці - тривога, депресія, синдром емоційного вигорання, психосоматичні і психовегетативні порушення, залежність від психоактивних речовин (включаючи алкоголь, транквілізатори та ін.).Документ Аналіз мотиваційних тенденцій у працівників судоремонтного підприємства(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Гаудіч, Поліна ВіталіївнаОдним з найважливіших питань мотивації діяльності людини є причинне пояснення її вчинків. Один з напрямків у вирішенні даного питання пов'язаний зі спробою зрозуміти, яким чином людина мотивується в діяльності, спрямованої на досягнення успіхів, і як вона реагує на невдачі, які її спіткають. Факти, отримані в психології, говорять про те, що мотивації досягнення успіху і уникнення невдачі є важливими і відносно незалежними видами людської мотивації.Документ Аналіз психологічних особливостей впливу керівника на підлеглих(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Натров, Максим ВадимовичСутність особистості керівника у процесі впливу на підлеглих, управління організацією найповніше розкривається через його ставлення до співробітників і персоналу, що особливо помітно під час аналізу безпосередньої їх участі у спільних діях. Психологія впливу однієї людини на іншу (керівника на підлеглих, співробітників, колег по роботі) виявляється у змінах, що відбуваються в результаті впливу на індивідів. Люди вільні у своєму виборі “впливів”, проте, перебуваючи у соціальному середовищі, стаючи складовою організованої діяльності, не спроможні уникнути комфортного або дискомфортного впливу оточення. Іноді вони не завжди намагаються уникнути впливу, зважаючи на авторитетність керівника, його мудрість, уміння турбуватися про співробітників. Отже, управлінець і працівник є учасниками соціального і психологічного обміну як результату взаємного впливу.Документ Аналіз психологічних особливостей співвідношення спілкування та тривожності в підлітковому віці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Бровченко, Ольга МихайлівнаАктуальність даного дослідження полягає в тому, що в даний час, коли йдуть масштабні зміни і швидкі процеси соціально-економічних і політичних трансформацій в суспільстві, найважче доводиться підліткам з їх ще не стійким світоглядом, рухливою системою цінностей. Підлітковий вік традиційно вважається найважчим у виховному відношенні. Найчастіше труднощі підліткового віку пов'язують із статевим дозріванням як причиною різних психофізіологічних і психічних відхилень. У підлітковому віці можуть вперше виникати або помітно загострюватися різного роду патологічні реакції, пов'язані з розвитком психічних захворювань або труднощами процесу формування особистості.Документ Аналіз регулювання стресостійкості в конфліктній ситуації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Теплицька, Оксана ВячеславівнаУ наш час проблема впливу стреса на здоров'я і діяльність людини стає все більш гострою. В останні роки ця проблема є однією з найбільш важливих і актуальних не тільки психології, але і біології, соціології, медицини, фізіології та інших суміжних наук. Цьому сприяли: реальне збільшення кількості стресів у людей, обумовлене урбанізацією; «Технологічний прорив», який здійснило людство; різке збільшення темпів нашого життя; негативний вплив екології та багато інших факторів.Документ Аналіз специфіки прояву тривожності у підлітків, що страждають хронічними соматичними захворюваннями(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Лебзяк, Наталія СергіївнаСтановлення емоційно-вольової сфери, з якою тісно пов’язане формування особистості – складний і тривалий процес, що характеризує психічний розвиток. Він проходить під безпосереднім впливом з боку оточення, насамперед дорослих, що виховують дитину. Підлітковий вік, насамперед характеризується різкими змінами, як фізіологічними так і психічними. Підлітки находяться на проміжному етапі між «дитинством» і «дорослим життям».Документ Арт-терапевтичні методи в роботі з дітьми(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Задерей, Андрій ОлексійовичСучасний етап розвитку нашого суспільства ставить перед психологами завдання, які продиктовані необхідністю підвищення якості роботи шкільних психологів та психологів соціальних служб, незалежно від їх підпорядкування. Це безпосередньо пов'язано з пошуком і розробкою таких форм індивідуальної і групової діяльності, які б сприяли формуванню у підлітків високого рівня соціально-психологічної адаптації, вміння орієнтуватися в сучасному світі. Робота в спеціально сформованих арт-терапевтичних групах психологічної підтримки дітей підліткового віку є найбільш зручною для шкільних психологів та психологів соціальних служб, дозволяючи їм простежувати як динаміку розвитку підлітків, так і складності, які можуть виникнути в ході роботи.Документ Брехня в міжособистісних відносинах(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Ізуграфова, Світлана СергіївнаУ наш час кожен може піддаватися брехні і обману, а головне, що він піддається цьому майже щодня. Чи це брехня, як приховування правди, щоб приховати «темні» справи інших людей, чи це приховування фактів заради добра, але це все одно брехня. Поняття брехні є предметом досліджень у багатьох гуманітарних науках, але поки що мало сприяє виявленню його специфіки в різних областях практичної та теоретичної діяльності. Зокрема, відмінні риси категорії брехні в психології не визначені: якщо ми обмежимося характеристикою, то будемо оцінювати брехню лише як оцінку суджень, в яких факти неправильно представлені.Документ Взаємозв'язок вольової регуляції і залежності особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Крилюк, Андрій ІвановичПроблеми волі, вольової регуляції та їх взаємозв’язок із залежністю людини є досить складні і багатоаспектні. На сьогоднішній день вольова регуляція як предмет дослідження перебуває у стані змін, які багато в чому пов'язані з загальним переосмисленням проблеми волі, диференціацією основних понять, а також зі збільшенням теоретичного і практичного інтересу до даної галузі знань у різноманітних науках таких як філософія, психологія, біологія, фізіологія, нейронауки. Дані зміни мають вагоме значення не лише для наукового простору зокрема, але і для суспільства загалом.Документ Взаємозв'язок між психологічними межами та стресостійкістю особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Кукол, Дар'я МихайлівнаУ сучасному світі навколишня дійсність змінюється з великою швидкістю: різкі політично-економічні зміни, зміни меж держав, зміна культурно-ціннісних пріоритетів, різноманіття інформаційних і технологічних відкриттів і звичайні життєві ситуації неспівпадіння можливостей та очікування із дійсністю – все це сприяє виникненню ситуації стресу у людини. Означена нестабільність соціальних, економічних і політичних процесів пред’являє підвищені вимоги до особистості, якій доводиться враховувати зовні обумовлені соціальні вимоги, тобто змінюватися, зберігаючи при цьому основоположні власні внутрішні установки та переконання. Стрес є одним з найбільш поширених в наші дні видів афектів. Стрес дезорганізовує діяльність людини, порушує нормальний хід поведінки. Стреси, особливо якщо вони часті і тривалі, роблять негативний вплив не тільки на психологічний стан, а й на фізичне здоров’я людини. Тому важливим чинником якісної життєдіяльності є стресостійкість, що розглядається як уміння долати труднощі, пригнічувати свої емоції, проявляючи витримку і такт. Стресостійкість визначається сукупністю особистих якостей, що дають змогу людині переносити значні інтелектуальні, вольові й емоційні навантаження, зумовлені особливостями професійної діяльності, без особливих шкідливих наслідків для діяльності людей, що її оточують, і свого здоров’я .Документ Взаємозв'язок обдарованості та соціалізації особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Залевська, Анастасія ВолодимирівнаОбдарована особистість часто не може адаптуватися в соціумі, це служить причиною виникнення соціальних і особистісних проблем. Вивченню проблеми розвитку обдарованості присвячено чимало наукових досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених: Н. Лейтіс, В. Дружинін, Б. Теплов, С. Рубінштейн, Н. Левітов, О. Кульчицька, Е. Торранс, Ф. Гальтон, Г. Костюк, О. Матюшкін та ін. Обдаровані особистості – цвіт нації, її інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет. Недарма видатні діячі нашої держави надавали виняткового значення формуванню розумового потенціалу українського громадянства, вважаючи, що еліта може просувати суспільство й державу до висот досконалості.У період суперечливих оцінок реалій і цінностей суспільства загострилось особливе почуття – почуття цінності людської особистості. Причому, у самому нашому способі життя як ідеал задана цінність – "бути необхідністю", і саме ця цінність і призводить до різкого посилення в молоді мотивації будь-якою ціною стати особистістю. А поява в роки кризи дефіциту духовності, атрофія морального вибору породили, із одного боку, страх перед дорослістю, втечу від вибору, соціальний інфантилізм, з другого – жадібність прагнення домогтися різними способами підтвердження власної індивідуальності.Документ Взаємозв'язок образу фізичного "Я" та самовідношення особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Грабар, Марія ОлександрівнаОдним з найважливіших відносин соціального буття людини є її ставлення до себе. Будь-який прояв людини як соціального суб'єкта супроводжується включенням в цей процес її самовідношення. Самовідношення є для психології традиційним об'єктом дослідження і не зникає з поля зору з часів У. Джеймса (виняток становлять лише 20- 40 - і роки XX століття). За цей час накопичено найбагатші теоретичні та експериментальні дані вивчення самовідношення як об'єкта психологічного аналізу, розкрито механізми його формування, особливості функціонування та будови. Одним з аспектів соціальних уявлень про людину та її місце в суспільстві є уявлення про тіло. Тіло, на думку ряду авторів (Д. Жоделе, та ін.) - об'єкт одночасно соціальний (в області гігієни, спорту, емансипації, свободи, любові і т.д.) і особистий, оскільки служить джерелом відчуттів і емоцій. Тіло - це об'єкт, в якому втілюється інтеріоризація соціального. Ставлення до себе з точки зору вдоволення або невдоволення своїм тілом, різними його частинами і індивідуальними особливостями є істотним компонентом складної структури самосвідомості і має величезний вплив на самоповагу і самореалізацію особистості в усіх сферах життя.Документ Взаємозв'язок пам'яті та інтелекту в підлітковому віці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Ліпчинська Віра Іванівна, Ліпчинська Віра ІванівнаВраження, які людина отримує про світ, складають певний слід, зберігаються, закріплюються, а при необхідності і можливості - відтворюються. Ці процеси називаються пам'яттю. Рубінштейн писав: «Без пам'яті ми були б істотами миті. Наше минуле було б мертвим для майбутнього. Справжнє, у його перебігу, безповоротно зникало в минулому. Не було б ні заснованих на минулому знань, ні навичок. Не було б психічного життя, що змикається в єдності індивідуальної свідомості, і неможливий був би факт по суті безперервного навчання, що проходить через все наше життя і робить нас тими, хто ми є »Документ Взаємозв'язок психологічної межі з тривожністю та депресивністю особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Кузьміч, Надія ЛьвівнаУ разі не розвинення необхідних меж особистості, які з одного боку, захищають психіку особистості від руйнівних зовнішніх впливів, а з іншого - пропускають необхідні для людини енергії, можуть сформуватися певні емоційні установки (емоційні стани). Останні в свою чергу, призводять до сталих змін на особистісному та, навіть, фізіологічному рівнях, тобто перевищуючи індивідуальні компенсаторні можливості особистості в процесі адаптації, тривожність буде виконувати дестабілізуючу функцію. В свою чергу, депресія може заподіяти особистості найсильніші психологічні, емоційні та фізичні страждання, які істотно знижують якість її життя, рівень сімейної, соціальної та трудової адаптації, а нерідко призводять до інвалідизації. Психологічна межа забезпечує можливість виражати себе в світі і разом з тим стримувати, «контейнерувати» певну внутрішню енергію. Власна психологічна межа дозволяє здійснювати усвідомлену виборчу інтеріоризацію і автентичне самовираження, тому її не розвинення у депресивної особистості призводить до формування негативного погляду на себе. Особистість розглядає себе як "неадекватну" і "неварту" і пояснює власні нещастя своїми дефектами.Документ Взаємозв'язок самовідношення і копінг-стратегій особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Яцкова, Алла СтаніславівнаОсобистість протягом онтогенезу зіштовхується з великою кількістю несприятливих факторів, котрі виступають чинниками стресогенних ситуацій. Інтенсивний технічний прогрес тільки створює сприятливі умови для фізичного та психоемоційного навантаження. В даному контексті важливо приділити особливу увагу дослідженню особливостей подолаючої поведінки, а саме копінг-стратегіям. Актуальність дослідження полягає в визначенні особливостей ролі, котру відіграє самовідношення особистості, як внутрішній копінг-ресурс. В цілому, самовідношення належить до особистісних факторів, які зумовлюють вибір копінг-стратегій в стресових ситуаціях. Однак, до сих пір маловідомі особливості взаємозв’язку самовідношення із копінг-стратегіями. Отже недостатня розробленість теоретичних і прикладних аспектів означеної проблеми зумовили вибір теми нашого дослідження. У зарубіжній психології ґрунтовні дослідження копінгу представлені у працях таких вчених, як: Л. Мерфі, А.Білінгс, Т.Вілс, П.Вітальяно, Р.Лазарус, Е.Коплік, А.Річ, К.Снайдер, С.Фолкмен, Е.Фріденберг, Н.Хаан, К.Шулер та ін. У вітчизняній психології подолання стресу досліджувалось із двух позицій: особистісно-орієнтованого підходу (В.О.Бодров, Л.І.Анциферова, В.А.Ганзен, Л.П.Гримак, А.Б.Леонова, В.М.Медвєдєв, Л.О.Китаєва-Смик, Є.П.Ільїн, В.Д.Небиліцин, К.В.Судаков, Б.Ф.Ломов, М.Г.Ярошевський, та інші) та із позиції вивчення ціннісно-змістових орієнтацій (Б.С.Братусь, О.О.Прохоров, В.С.Ніколаєва, К.О. Абульханова-Славська, А.В.Полєтаєва, М.Ю.Денисов, І.А. Сапарова, Ф.Є.Василюк, та інші). В Україні вивчення психології копінгу ще знаходиться на стадії формування. Поведінка подолання розглядається в роботах наступних науковців: Г.С.Костюка, С.Д.Максименка, В.А.Роменця, В.О.Татенка, А.Б.Коваленко, Т.М.Титаренко, Н.В.Родіної, Б.В. Бірона та інших.Документ Внутрішня мотивація професійної діяльності(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Рубан, Тетяна СергіївнаМотивація має величезне значення в професійній діяльності. Щоб працівники змогли досягти поставленої перед собою мети, ними повинні рухати їх особисті прагнення. В іншому випадку бажаний результат досягнуто не буде. Аспекти розвитку мотивації, які співвідносяться з умовами професійного середовища розподіляються на два типи мотивації особистості — внутрішню мотивацію та зовнішню мотивацію, яка, як правило, надходить із середовища і має на меті мотивувати когось до конкретної діяльності. Внутрішні мотиви породжуються самою працею, її суспільною значущістю, можливістю реалізації здібностей та особистісного і професійного потенціалу людини. Відбувається підтримка інтересу особистостіі високої мотивації її праці завдяки привабливості самої професії, значущості самого процесу праці, її цінності і складності.Документ Внутрішня структура психологічного благополуччя особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Долгоносенко, Владислав ВіталійовичБлагополуччя - це багатогранна концепція, про що свідчать її концептуалізація, сфери застосування, дискурсивні практики та величезна різноманітність компонентів. Благополуччя пов'язано із синхронністю формування конкретної людини і, відповідно, зі "слідами" життя, специфікою виховання і рисами характеру. Психологічне благополуччя встановлює «тон» і стабільність відносин зі світом, де ядро є «палітрою» відносин людини зі світом, що призводить до гармонізації її життя. І той факт, що психологи світу майже шістдесят років вивчають психологічне благополуччя, свідчить про високу актуальність цієї теми.