Перегляд за Автор "Syniavska, Olena O."
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Honоris causа: почесні члени, доктори, професори Одеського національного університету імені І. І. Мечникова: до 155-річчя від дня заснування(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Музичко, Олександр Євгенович; Синявська, Олена Олександрівна; Syniavska, Olena O.; Хмарський, Вадим Михайлович; Khmarskyi, Vadym M.; Muzychko, Oleksandr Ye.Чергова пам’ятна дата в історії Одеського національного університету імені І. І. Мечникова актуалізує як вже відомі події, факти, процеси, персоналії у його історії, так і спонукає до пошуку та появи нових сторінок в «книзі буття» цього першого вогнища вищої освіти на території Південної України. Вважаємо що до найпомітніших історіографічних лакун належить питання про функціонування наприкінці ХІХ – початку ХХІ ст. в історії університету універсального для усіх тогочасних вишів символічних категорій почесного членства та почесних (honoris causa) докторів (у сучасний період – професорів). В той час як усі класичні та більшість нових вишів вже мають узагальнюючі довідково-енциклопедичні видання про цих осіб (як поліграфічний, так і змістовий рівень цих видань є різний), то щодо ОНУ імені І. І. Мечникова така праця відсутня1. Втім, певна історіографічна традиція все-таки наявна. Започаткував її, як і багато інших аспектів в університетському історіописанні, професор О. І. Маркевич у першій узагальнюючій праці з історії Новоросійського університету. Він навів відповідний реєстр почесних членів та докторів по 1888 р. з датами обрання2. Проте, ці дані потребували уточнення, передусім щодо дат обрання. Серед подальших ювілейних видань лише у книзі 1968 року було присвячено невеликий абзац почесним членам. Автор розділу професор З. В. Першина розглядала почесне членство як одну з форм наукових зв’язків університету, що лише частково відповідає сутності цього статусу, адже слід врахувати й досить численні факти обрання ненауковців. Але названо було лише кілька прикладів, до того ж, виключно з числа вітчизняних. Один з авторів цієї книжки ще на початку нинішнього століття поставив за мету ретельніше розглянути питання, але тільки щодо періоду існування Новоросійського університету. У роботі досліджено питання від витоків закладу вищої освіти до сучасності. Особливістю цього видання, порівняно з більшістю аналогічних, є те, що тут приділено велику увагу зв’язкам почесних членів, докторів та професорів з Одесою, передусім з її науковим середовищем.Документ Актуальні питання історії та культури України(Олді Плюс, 2024) Синявська, Олена Олександрівна; Лопуга, Ореста Іванівна; Syniavska, Olena O.; Lopuha, Oresta I.У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, даються вказівки для опанування лекційним матеріалом, тематика та рекомендації до практичних занять. Наведено список джерел та літератури до курсу, завдання для самостійної роботи, перелік тем для презентацій, форми контролю, критерії оцінювання, перелік контрольних питань. Для здобувачів біологічного факультету першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальностями 014.05 «Середня освіта (біологія та здоров’я людини)», 091 «Біологія та біохімія», 162 «Біотехнології та біоінженерія», 206 «Садово-паркове господарство».Документ Архівна практика(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Синявська, Олена Олександрівна; Syniavska, Olena O.У вказівках подаються рекомендації щодо організації та проходження архівної практики на базі Державного архіву Одеської області. Наведено стислий огляд практики, визначено її мету й завдання, зміст, форми і методи контролю, методичні вказівки до практичної роботи в архіві, рекомендовані інформаційні ресурси. У додатках вміщено зразки документації. Для студентів бакалаврату спеціальності 032 «Історія та археологія» денної та заочної форми навчання факультету історії та філософії ОНУ імені І. І. Мечникова.Документ Архівна практика в Державному архіву Одеської області як складова фахової підготовки істориків(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.Важливе місце в системі вищої університетської освіти займає виробнича практика. В умовах сучасного розвитку велике значення у практичній підготовці майбутніх фахівців-істориків має архівна практика студентів, яка є складовою частиною навчального процесу, наукової та навчально-виховної роботи.Документ Архівознавство(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.У методичних рекомендаціях розкривається програма курсу, даються вказівки для опанування лекційним матеріалом, тематика практичних занять. Наведено список джерел та літератури до курсу, завдання для самостійної роботи, зразки тестів, перелік контрольних питань, методи контролю, розподіл балів. У додатках вміщено глосарій, перелік центральних, галузевих та місцевих (обласних) державних архівів, напрямки діяльності відділів Держархіву Одеської області, зразки архівної документації. Для студентів 3 курсу бакалаврату спеціальності 032 «Історія та археологія» денної та заочної форми навчання факультету історії та філософії ОНУ імені І. І. Мечникова.Документ Виникнення та розвиток наукової школи загальної мікробіології в Одеському університеті (1865—1945 рр.)(2015) Кузнєцов, Вячеслав Олександрович; Кузнецов, Вячеслав Александрович; Kuznietsov, Viacheslav O.; Кузнєцова, Неля Вікторівна; Кузнецова, Неля Викторовна; Kuznietsova, Nelia V.; Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.В умовах диференціації та інтеграції науки колективність праці дослідників стала основою сучасного наукового прогресу. У зв’язку з цим виникла проблема дослідження науки як форми діяльності певних наукових груп. При такому підході до аналізу розвитку наукової школи як однієї з ефективних форм творчих об єднань вчених виникає можливість не тільки осмислити динаміку науки, але і розглянути з єдиної точки зору її гносеологічні і соціологічні характеристики. Складність і новизна проблеми обумовили розмаїття підходів і загальних трактувань поняття «наукова школа». Під ним розуміють науково-освітню школу, дослідницький колектив, напрямок в науці, розрізняють також класичні і сучасні наукові школи. Аналіз деяких визначень «наукової школи», матеріал історії науки свідчать, що «наукова школа» представляє собою структуру, яка характеризується певними параметрами.Документ Висвітлення історії Рішельєвського ліцею на сторінках ювілейних видань Одеського університету(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.Стаття присвячена історіографічному аналізу ювілейних видань з історії Одеського університету. Визначаються основні критерії для аналізу, на підставі яких висвітлюється зміст матеріалів з історії університетського попередника – Рішельєвського ліцею.Документ Витоки комерційної освіти в Одесі (перша половина XIX ст.)(Ротапринт, 2013) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.З початком XIX ст. Одеса стала найважливішим адміністративним центром і осередком комерційного життя на півдні. Бурхливий розвиток міста обумовив потребу у заснуванні навчальних закладів. Першим державним закладом в Одесі повинна була стати Одеська комерційна гімназія, ініціатива заснування якої вийшла від місцевого градоначальника герцога Рішельє. Ця ініціатива була підтримана владою і вже у квітні 1804 року Олександр І підписує указ про заснування в Одесі комерційної гімназії.Документ До оцінки постаті Антона Синявського як історика(2009) Синявська, Олена Олександрівна; Syniavska, Olena O.; Синявская, Елена АлександровнаІм’я Антона Степановича Синявського (1866-1951) відоме широкому загалу науковців як вченого значного діапазону — географа, історика, етнографа, талановитого педагога і громадського діяча. Першою і довгий час єдиною публікацією про вченого була стаття О. Оглоблина, надрукована у мюнхенській “Українській літературній газеті” . В останні роки спостерігається підвищення інтересу до вивчення життєвого шляху вченого, зокрема, найбільшою Грунтовністю відзначаються розвідки біографів А. Синявського Сергія Білоконя та Віктора Заруби. Доступнішою для сучасних дослідників стала і наукова спадщина А. Синявського: у 1993 році за ініціативою і на кошти його доньки Ніни Синявсь- кої окремою збіркою опубліковані вибрані твори вченого.Документ До історії Одеського навчального округу: попечительство Д. М. Княжевича (1837-1844 рр.)(2016) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.Питання становлення та розвитку системи освіти в південному регіоні України та зокрема в Одесі привертає увагу багатьох краєзнавців. З одного боку, це можна пояснити сьогоднішніми реаліями реформування навчальних закладім адже історія, як відомо, вчителька життя, треба лише розпізнати і відчути уроки, які вона нам пропонує. З іншого - одеська громадськість заходиться в епіцентрі ювілейних дат: у 2015 р. вже відзначили 600-річчя першої письмової згадки про населений пункт на місці сучасної Одеси та 150-річчя першого університету на півдні України - Одеського національного університету ім. І. І. Мечникова, в 2017 р. будемо святкувати 200 років від дня заснування університетського попередника - Рішельєвського ліцея.Документ Заснування Одеської комерційної гімназії на початку ХІХ ст.(Астропринт, 2012) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.У статті розглядаються обставини та умови заснування комерційної гімназії в Одесі на початку ХІХ ст., аналізується план заснування закладу та його реалізація на практиці.Документ Заїра Валентинівна Першина: штрихи до портрету(ТЕС, 2013) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.«Завжди зібрана, строго пунктуальна, елегантна, доброзичливо усміхнена, дотепно-іронічна - вона випромінювала якусь особливу ауру, приваблювала і зачаровувала аудиторію, і не тільки чоловічу»1; «Чуть полноватая, темноволосая, красивая, ухоженная и властная женщина. Глаза карие с зеленоватым оттенком, холодные, цепкие, взгляд проницательный, я бы даже сказал, пронизывающий, губы тонкие, всегда готовые скривиться в презрительную усмешку»2 - це про Першину Заїру Валентинівну, доктора історичних наук, професора багаторічного декана і завідуючу кафедрою Одеського національного університету ім. І. І. Мечникова.Документ Й. Г. Михневич (1809-1885) - викладач, адміністратор та історик Рішельєвського ліцею(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.Народився Й. Михневич у квітні 1809 р. в сім'ї священика с. Локачі на Волині. Закінчив Волинську семінарію, де отримав середню освіту а у 1835 році - Київську духовну академію. Це збіглося в часі з відкриттям у Києві університету Св. Володимира, куди з Київської духовної академії був запрошений професором філософії О. Новицький, і саме на його міс прийшов працювати Й. Михневич. Ректором КДА тоді був знаменитий Інокентій Борисов, який чимало сприяв кар’єрі молодого випускника.Документ Крізь призму пам’яті і часу: Одеський Рішельєвський ліцей у спогадах сучасників(2017) Синявська, Олена Олександрівна; Syniavska, Olena O.; Синявская, Елена АлександровнаВ книзі зібрані мемуари, присвячені Одеському Рішельєвському ліцею, за період з 1820-х років і до перетворення ліцею в університет. Спогади, які є цінним джерелом для вивчення історії навчального закладу, передають відчуття епохи, атмосферу ліцею, його колорит, специфіку, віддзеркалюють моральні установки, поведінку та суспільні погляди професорів, повсякдення ліцеїстів. Книга розрахована на науковців, істориків, краєзнавців, усіх, хто цікавиться історією Одеси.Документ М. І. Пирогов і Рішельєвський ліцей(2016) Синявська, Олена Олександрівна; Syniavska, Olena O.; Синявская, Елена АлександровнаThe article deals with the activities of M. Pirogov as trustee of the Odessa school district, aimed at improvement of education in the Richelieu Lyceum and turning it into a universityДокумент Написання, оформлення та захист курсових і дипломних робіт(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.У методичних вказівках вміщено загальні положення, рекомендації з написання, оформлення та захисту курсових і дипломних робіт для здобувачів вищої освіти та викладачів факультету історії та філософії спеціальностей 032 Історія та археологія, 033 Філософія, 034 Культурологія. Методичні рекомендації розроблені на основі нормативних документів Одеського національного університету імені І. І. Мечникова із залученням матеріалів попередніх видань.Документ Організація педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня освіти(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Вєйландє, Лілія Вольдемар-Вікторівна; Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.; Vieilandie, Liliia V.-V.Педагогічна практика є важливою складовою освітніх програм підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальностями 032 «Історія та археологія» та 033 «Філософія». Практика має предметно-фахове спрямування, яке передбачає тісну співпрацю студентів-практикантів з досвідченими вчителями- предметниками і викладачами університету; забезпечує ґрунтовну фахову та методичну підготовку майбутніх спеціалістів, поглиблюючи та інтегруючи набуті знання з фахових курсів, курсів психолого-педагогічного циклу та методики викладання. Педагогічну практику студенти факультету історії та філософії проходять: Спеціальність 032 «Історія та археологія» – на 3 і 4 курсі денної форми навчання і на 5 курсі заочної форми навчання. Спеціальність 033 «Філософія» – на 4 курсі денної форми навчання і на 5 курсі заочної форми навчання. Метою педагогічної практики є опанування студентами сучасних методів і форм організації навчально-виховного процесу в середніх навчальних закладах різних типів, формування у них знань, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних для професійної діяльності умовах, виховання потреби систематично поповнювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності.Документ Проекти заснування Новоросійського університету в середині ХІХ ст.(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Синявська, Олена Олександрівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.У статті проводиться аналіз відомих в історіографії проектів заснування Новоросійського університету в 1840-х – на початку 1860-х років. Простежується хронологія їх створення, розкривається зміст та визначаються характерні риси проектів.Документ Роботи М. Н. Мурзакевича на сторінках «Записок Одесского общества истории и древностей»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Синявська, Олена Олександрівна; Юсипишена, Каріна Ігорівна; Синявская, Елена Александровна; Syniavska, Olena O.Метою даної статті є аналіз публікацій M. Н. Мурзакевича на сторінках «Записок» Одеського товариства історії та старожитностей, які становлять більшу частину його наукового доробку та ілюструють коло наукових зацікавлень вченого.Документ Роботи М. Н. Мурзакевича на сторінках «Записок Одесского общества истории и древностей»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Синявська, Олена Олександрівна; Юсипишена, Каріна Ігорівна; Синявская, Елена Александровна; Юсипишена, Карина Игоревна; Syniavska, Olena O.; Yusypyshena, Karina I.У статті аналізуються публікації відомого вченого, одного із засновників Одеського товариства історії та старожитностей Н. Н. Мурзакевич на сторінках «Записок» Товариства. Визначено основні групи опублікованих матеріалів, проаналізовані статті з нумізматики, епіграфіки, археології, археографії, історії, біографістики.