Перегляд за Автор "Kutuza, Natalia V."
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуальні параметри ергонімічного декодування(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2000) Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.Номінація - суттєва характеристика мови, в якій закріплено загальнолюдські, національно-культурні, соціальні й особистісні стереотипи відображення й актуальної орієнтації людини в навколишньому світі. Система номінації мови є "результатом пізнавальної і класифікуючої діяльності народу, оскільки кожна мова прагне не тільки до об'єктивації світорозуміння народу, але й до збереження його духовної і практичної діяльності".Документ Гедонізм як життєва стратегія в дискурсі масових комунікацій(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Шалагінова, Дар'я Сергіївна; Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.У статті досліджуються особливості репрезентації гедоністичної життєвої стратегії у масових комунікаціях, зокрема в рекламі. Розглядається поняття гедонізму, його місце в масовій культурі та вплив на формування громадської думки. Визначаються методи впливу реклами на свідомість людей та життєві стратегії, які репрезентуються в сучасній рекламі.Документ Гіпноіндуктори впливової формули позитивації у комерційному рекламному дискурсі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.Статтю присвячено сугестійним домінантам рекламного дискурсу, де систематизовано Мілтон-модельні індукції, що запропоновано дефінувати як гіпноіндуктори. Представлено формули векторів емоційної скерованості впливу (позитивація, негативація, зміна вектора) в рекламних дискурсах різних типів (комерційних, політичних, соціальних), де особливу увагу зосереджено на комерційному. Виявлено найчастотніші гіпноіндуктори, які застосовуються у впливовій формулі позитивації у комерційному рекламному дискурсі.Документ Дезінформація як складник ІПСО в мегадискурсі: маніпулятивний аспект (на прикладі російсько-української війни періоду повномасштабного вторгнення)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Кутуза, Наталя Валеріївна; Тельпіс, Д. М.; Kutuza, Natalia V.; Telpis, D. M.Статтю присвячено дослідженню дезінформації як складнику інформаційно- психологічних спеціальних операцій (ІПСО) в мегадискурсі. Мета розвідки – увиразнення особливостей дезінформації як складника ІПСО, що використовується проти України. Для реалізації мети виконано низку завдань: розрізнено та уточнено тлумачення понять «дезінформація», «фейк», «фейкові новини», «несвідома дезінформація»; визначено головні особливості дезінформації як потужної маніпуляції та вагомого інструмента гібридної війни; запропоновано авторську класифікацію видів дезінформації російсько-української війни за тематичною скерованістю. Об’єктом дослідження є феномен дезінформації як складник ІПСО в мегадискурсі за період повномасштабної війни, предметом дослідження є реалізація видів дезінформації в українському інформаційному полі. Методами дослідження стали: описовий – для виокремлення особливостей дезінформації як феномену, її видів; методи аналізу й синтезу для ідентифікації видів дезінформації, вичленування її функційних характеристик та поєднання їх в єдиний комплекс; метод індукції для конкретизації загальних висновків. Акцентовано увагу на тому, що дезінформація є ширшим поняттям, яке охоплює введення в оману держави, населення, армії та союзників супротивника. За тематичним скеруванням запропоновано авторську класифікацію видів дезінформації, де виокремлено воєнну, соціальну, культурну, коаліційну, кожна з яких має різний впливовий ефект на цільову аудиторію. Підкреслено, що російська дезінформація має досить розгалужену систему її тематичного скерування, це, у свою чергу, значно підсилює маніпулятивні ефекти. Також проаналізовано впливові ефекти, які досягаються розповсюдженням дезінформації в соціальних медіа, серед котрих провідними є: корегування картини світу населення держави-супротивниці у власних інтересах, психологічна дестабілізація населення та армії, виправдання власної збройної агресії, а також зміщення найбільш невигідної для неї меседжів зі світового та регіонального порядку денного. Перспективи дослідження вбачаємо в подальшому поглибленому вивченні складників ІПСО в мегадискурсі, видів дезінформації, а також способів нейтралізації дезінформації в умовах гібридної війни, зокрема створенні формульної моделі виявлення та нейтралізації дезінформації в мегадискурсі.Документ Диференціація комунікативного впливу за нейрофізіологічною активацією(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Кутуза, Наталя Валеріївна; Kutuza, Natalia V.Статтю присвячено різновидам комунікативного впливу, зокрема запропоно- вано класифікацію впливу, де фактори його актуалізації розподілено на два блоки: фактори соціопсихологічних характеристик суб’єкта й об’єкта впливу (або фактори інтерактивної актуалізації комунікативного впливу) та фак- тори повідомлення (або фактори текстової актуалізації комунікативного впливу). Основну увагу зосереджено на розгляді одного з факторів текстової актуалізації впливу ‒ факторі побудови повідомлення за нейрофізіологічною активацією (ліво- та правопівкульна), що відповідно кваліфікує вплив як пере- конування та сугестію.Документ Лінгвістичні основи комунікативного впливу: теоретичний вимір(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.Статтю присвячено феномену комунікативного впливу, де основну увагу приділено його теоретичному розгляду в лінгвістиці. Окреслено тісний зв’язок усіх складників комунікативного впливу – фізіологічного, психологічного та лінгвістичного, де останній є основним, провідним. Розглянуто сугестеми / сугестогени мовних рівнів і запропоновано аналізувати їх за ступенем інтенсивності актуалізації маркованої насиченості.Документ Міжкультурна комунікація в глобальному світі: етичний вимір(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Кваша, Надія; Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.У статті досліджуються ціннісні установки, які транслюють американські та українські музичні композиції жанру гіп-гоп в умовах глобалістичних світових тенденцій. Проведено аналіз гостросоціальних текстів музичних реп-композицій українських та американських виконавців, визначено основні ціннісні орієнтири.Документ Нейронні асоціативні активатори рекламного впливу: формула виявлення ступеня інтенсивності(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Кутуза, Наталя Валеріївна; Kutuza, Natalia V.У статті розглянуто специфіку впливу в аспекті нейромаркетингу, окреслено основні методи, головні постулати нейромаркетингу та його зв’язки з іншими науками. З’ясовано маніпулятивний потенціал нейромаркетингових технологій у різних впливових дискурсах. Наголошено на вагомості експериментальних досліджень при конструюванні рекламних повідомлень. Запропоновано формулу виявлення ступеня інтенсивності нейронної активності мозку при сприйнятті реклами із заcтосуванням таких технологій.Документ Особливості функціонування професії «винний критик»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Мінчева, Тетяна Іванівна; Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.У статті досліджено розвиток професії «винний критик» через призму ЗМІ в українському та зарубіжному інформаційному просторі. Розглянуто демасифікацію як соціальну трансформацію, що сприяло стрімкому розвитку нішевих видань, зокрема, на ринку масмедіа виникла велика кількість спеціалізованих газет, журналів, сайтів, подкастів та блогів із винної тематики. Також підкреслено, що ключовою фігурою нового напряму стає винний критик, який задає тон і тренди для винної спільноти шляхом популяризації культури цього напою.Документ Позитивація як сугестивний чинник соціальної реклами(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.У статті розглянуто специфіку створення емоційності як чинника програмованої сугестивності соціальної реклами. Увагу зосереджено на особливостях мовного втілення позитивних емоцій, ролі позитивних афективів і прецедентних текстів.Документ Польова структура лексеми фантастика (за результатами асоціативного експерименту)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Кучма, Гліб; Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.У статті проаналізовано структуру лексичного значення слова «фантастика» за лексикографічними джерелами. З метою формування асоіціативного поля лексеми проведено вільний асоціативний експеримент й представлено асоціати у вигляді лексикосемантичних полів, що структуровані на лексико-семантичні групи асоціацій.Документ Реалізація інтенсифікованого комунікативного впливу в медіасистемі: критеріальні ознаки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.Статтю присвячено класифікаційним ознакам інтенсифікованого комунікативного впливу, який реалізується, зокрема, й у медіасистемі. Запропоновано авторську класифікацію різновидів комунікативного впливу, актуалізація якого здійснюється за допомогою чинників, що розподілені між двома блоками: чинники соціопсихологічних характеристик суб’єкта й об’єкта впливу (або чинники інтерактивної актуалізації комунікативного впливу) й чинники повідомлення (або чинники текстової актуалізації комунікативного впливу). Увагу акцентовано на одному з чинників текстової актуалізації впливу — чиннику побудови повідомлення за інтенсифікацією: переконування, сугестія, гіпноз / транс.Документ Сугесто-маніпулятивна специфіка ергонімної лексики в рекламному дискурсі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.Статтю присвячено вагомим елементам рекламного дискурсу – ергонімам, товарним знакам і торговельним маркам, зокрема їхньому сугесто-маніпулятивному потенціалу. Метою нашої розвідки є окреслити сугесто- маніпулятивні можливості ергонімної лексики в рекламному дискурсі. Для реалізації мети потрібно виконати низку завдань: розглянути поняття ергонім, товарний знак, товарна марка, бренд, рекламний знак, окресливши спільні та відмінні риси; виокремити впливові актуалізатори ергонімної лексики в рекламному дискурсі.Документ Фактор оцінки в процесах відтеонімної ергонімічної номінації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Кутуза, Наталя Валеріївна; Kutuza, Natalia V.; Кутуза, Наталья ВалерьевнаУ зв'язку з розвитком ринкових економічних відносин ергонімія набула високого ступеня актуальності, внаслідок чого ергоніми є дуже активним шаром сучасної української лексики. У наш час з'явилось безліч різноманітних назв організацій, установ, підприємств та їх моделей тощо.Документ Феномен впливу в природничих науках: теоретичний огляд(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Кутуза, Наталя Валеріївна; Kutuza, Natalia V.У статті подано теоретичний огляд наукової кваліфікації впливу в природни- чих науках, зокрема увагу зосереджено на медичному аспекті впливу, що стано- вить фізіологічну специфіку комунікативного впливу. Окреслено етапи історії вивчення впливу з виокремленням основних здобутків у цій галузі: релігійно-мі- стичний, метафізичний, психофізіотерапевтичний, де запропоновано додати новітній етап – психокорегувальний (психокорективний). Акцентовано також на гіпнотичному характері впливу, його трансовій специфіці, що стало під- ґрунтям недирективного гіпнозу Мілтона Еріксона.