Електронний архів-репозитарій
Одеського національного університету імені І. І. Мечникова
ISSN:2310-7731
Вітаємо на цифровій платформі elONUar, що забезпечує накопичення, систематизацію, обробку, зберігання та надання у відкритий доступ електронних версій наукових, науково-дослідних, навчально-методичних праць та кваліфікаційних робіт наукових та науково-педагогічних співробітників, аспірантів та студентів Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, а також електронних версій університетських друкованих видань.
Супровід та підтримка здійснюються Науковою бібліотекою університету
Нові матеріали для розміщення надсилайте на e-mail dspace@onu.edu.ua

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Сталий інноваційний розвиток морських портів у вимірі безпекових загроз і турбулентності
(Європейська наукова платформа, 2025) Крамський, Сергій Олександрович; Дарушин Олександр Володимирович; Захарченко, Олег Володимирович; Kramskyi, Serhii O.; Darushin, Oleksandr V.; Zakharchenko, Oleg V.
Враховуючи особливості даного дослідження, слід зазначити, що транспортний сектор має певний набір характерних рис і суттєво відрізняється від діяльності інших галузей фізичного і смарт-виробництва, що впливає на сталий інноваційний розвиток підприємств транспортної галузі. Сучасні глобалізаційні процеси сталого розвитку спричиняють міжнародний розподіл праці, переміщення капіталу, персоналу, технологічних процесів. Авторами дослідження розглянуто Світовий досвід щодо інновацій сталого розвитку підприємств морської інфраструктури, а саме трансформація транспортної галузі, запровадження сучасних технологій, інновацій задля підвищеної екологічності, енергоефективності, з метою забезпечення подальшого ефективного сталого розвитку транспортної інфраструктури є ключовим прикладом підвищення інноваційного розвитку українських транспортних підприємств, зокрема морських портів. Світове економічне зростання є головним драйвером попиту і сталого розвитку світових морських перевезень та логістики. Вектор наукового дослідження має широкий діапазон, враховуючі аспекти сталого інноваційного розвитку на прикладі морських портів.
Параметричне моделювання адаптивних 3D-моделей
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Дергачов, Владислав Владиславович
У кваліфікаційній роботі розглянуто розробку програмного забезпечення для параметричного моделювання адаптивних 3D-моделей з використанням платформи .NET та технології WPF. Актуальність теми зумовлена широким використанням тривимірної графіки у сферах дизайну, інженерії, медицини, освіти та ігрової індустрії, а також потребою у спрощених інструментах для взаємодії з 3D-моделями.
Розроблений застосунок дозволяє завантажувати моделі у форматі OBJ, змінювати їх положення, масштаб і орієнтацію в просторі, застосовувати кольорові або текстурні матеріали, а також зберігати параметри сцени для подальшого використання. В основі архітектури застосунку лежить патерн MVVM, що забезпечує чітке розділення логіки представлення, даних і взаємодії з користувачем.
У процесі розробки використано бібліотеки Media3D, HelixToolkit.Wpf, Newtonsoft.Json, а для створення моделей — редактор Blender. Під час реалізації було забезпечено базову систему рендерингу, параметричне керування та підтримку користувацької взаємодії.
Результати роботи можуть бути використані в освітньому процесі, при створенні прототипів, а також як основа для подальшого розвитку програмного продукту, зокрема в напрямках анімації, WebGL-візуалізації та підтримки складніших форматів моделей.
Розробка ігрового 3D-додатку з застосуванням алгоритмів моделювання траєкторій об'єктів
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Дейнека, Ігор Олегович
У кваліфікаційній роботі розглянуто процес створення 3D-ігрового додатку типу "шутер", у якому особливу увагу приділено моделюванню траєкторій снарядів на основі фізичних законів. Проєкт реалізовано з використанням ігрового рушія Unreal Engine 5 та мови програмування C++, що дозволило досягти високої точності при симуляції балістики.
Робота містить опис архітектури додатку, вибору чисельних методів (зокрема методу Рунге–Кутти), структури основних класів та реалізації фізичної моделі руху. Практична цінність полягає у можливості використання прототипу для створення реалістичних навчальних симуляторів або комерційних ігор.
Розробка веб-застосунку для візуалізації пошукових алгоритмів
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Гудевич, Володимир Станіславович
Кваліфікаційну роботу бакалавра присвячено розробці та візуалізації алгоритмів пошуку в графових і сіткових структурах. Основною метою є створення інтерактивного навчального інструменту для демонстрації роботи алгоритмів пошуку шляхів. У роботі подано теоретичний огляд основ теорії графів, моделей подання графів і поглиблений аналіз алгоритмів пошуку, таких як BFS, DFS, A*, модифікований A*, алгоритм Дейкстри та його варіант для сіткових структур.
Для практичної реалізації створено вебзастосунок, що працює локально в браузері без потреби у серверній частині. Систему реалізовано з використанням HTML, CSS і JavaScript, а також бібліотек Leaflet.js (для інтерактивної мапи) та Turf.js (для геопросторових обчислень). У графовому режимі використано словники суміжності та координати реальних міст Франції, Польщі й України. Сітковий режим реалізує клітинне поле, обмежене географічними межами країн.
Користувацький інтерфейс є інтерактивним, повністю зосередженим в одному HTML-файлі та стилізованим за допомогою окремого CSS-файлу. Усі елементи керування працюють динамічно, без перезавантаження
сторінки. Функціональна логіка побудована на основі модульної архітектури: кожен алгоритм пошуку реалізовано як окремий компонент, що взаємодіє з інтерфейсом залежно від обраного режиму. Систему протестовано на штучно створених графах і реальних географічних даних, що підтвердило її стабільність під час зміни режимів, параметрів і повторного запуску алгоритмів. Розроблений інструмент є ефективним засобом для вивчення основ алгоритмічного мислення, проведення самостійних досліджень і наочного ознайомлення з принципами роботи пошукових алгоритмів.
Імітаційна модель коливань тіла, розташованого на пружині
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Гора, Олеся Михайлівна
У даній роботі представлено програмну реалізацію імітаційної моделі вільних коливань тіла, підвішеного на пружині (тросі). Побудова моделі базується на класичних рівняннях механіки. Розроблений Windows-додаток дозволяє в інтерактивному режимі змінювати параметри системи (жорсткість пружини, масу тіла, початкові умови), обчислювати та візуалізовувати результати у вигляді графіків і анімації. У роботу включено розгляд теоретичних основ вільних коливань та приклад моделювання реальної системи, що дозволяє продемонструвати практичне застосування розроблених технологій.
Програмне забезпечення створено на платформі .NET Framework у середовищі Visual Studio з графічною підтримкою засобів GDI+ та бібліотеки DirectX на високорівневій мові програмування C#.
Основна мета проекту — створення доступного та наочного інструменту для вивчення механічних коливань у навчальній та дослідницькій сферах, який дозволить аналізувати та оптимізувати параметри такої механічної системи.
Модель може бути використана в якості інтерактивного навчального засобу для демонстрації основ механіки коливань. Також програма має потенціал до подальшої модифікації, зокрема для аналізу складніших багатотілових систем або введення елементів амортизації й зовнішніх сил.
Отримані результати сприяють глибшому розумінню динамічних процесів і підвищенню ефективності освітніх методик у технічних дисциплінах, а також можуть бути корисними в інженерній практиці для оптимізації та проектування таких механічних систем, як будівельні конструкції, машини та роботизовані механізми.
Розробка програми для автоматизації бухгалтерського обліку в малому бізнесі
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Гора, Данііл Михайлович
У кваліфікаційній роботі представлено процес розробки прикладного програмного забезпечення для автоматизації бухгалтерського обліку в малому бізнесі. Проект реалізовано на замовлення підприємства «Болградтранс», яке потребувало ефективного інструменту для обліку працівників, ведення табеля робочого часу, нарахування заробітної плати та формування супровідної звітності.
У роботі проаналізовано чинні програмні рішення, їх відповідність потребам малого підприємництва, та обґрунтовано необхідність створення адаптованої системи. Розроблене програмне забезпечення реалізоване засобами мови програмування C# з використанням платформи Windows Forms та бази даних SQLite.
Основну увагу зосереджено на проектуванні структури даних, створенні зручного користувацького інтерфейсу, розробці модульної архітектури та забезпеченні функціональної повноти системи відповідно до вимог замовника. Проведено тестування основного функціоналу, перевірено відповідність очікуванням підприємства та проаналізовано можливості подальшого впровадження й масштабування.
Розробка порталу для обміну ігровими модифікаціями
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Воронюк, Артем Олександрович
У кваліфікаційній роботі розробляється тема «Розробка порталу для обміну ігровими модифікаціями».
Мета роботи – розробка порталу для обміну ігровими модифікаціями для покращення досвіду взаємодії між користувачами та розробниками ігрових модификацій, оцінки якості модифікацій, збільшення ігрової спільноти.
Об'єктом дослідження є веб-портал для обміну ігровими модифікаціями.
Предметом дослідження – функції взаємодії між користувачами та розробниками, завантаження модифікацій, взаємодія з форумом та адміністрацією.
Для реалізації порталу було розроблено клієнтську та серверну частини з використанням таких технологій, як: HTML, CSS – для фронтенду, та JS, Node.js – для бекенду, також було використано PostgreSQL – база даних, в деяких місцях додадково використані JSON файли, що дозволили створити автономну систему на випадок, якщо зникне зв’язок з базою даних до його відновлення.
У результаті виконання даної кваліфікаційної роботи було досягнуто поставленої мети, а саме – створено веб-портал для обміну ігровими модифікаціями, в якому користувачі можуть взаємодіяти з розробниками ігрових модифікації, а також спілкуватися між собою для вирішення проблем, або пошуку однодумців.
Розробка програмного забезпечення для візуального аналізу системи нелінійних рівнянь з використанням WPF
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Бутурлакіна, Валерія Павлівна
Кваліфікаційна робота присвячена розробці програмного забезпечення для візуального аналізу системи нелінійних рівнянь з використанням технологій WPF. Метою роботи є створення інструменту, який дозволяє автоматизувати процес вибору варіантів завдань, їх аналізу та перевірки результатів.
Програма надає можливість введення параметрів нелінійних функцій, побудови графіків ізоліній та автоматичної генерації завдань для студентів. У роботі розглядаються теоретичні основи аналізу систем нелінійних рівнянь, а також сучасні методи візуалізації функцій, зокрема алгоритми побудови ізоліній, такі як метод тріангуляції трикутників Делоне та метод "Крокуючих квадратів". Програмне забезпечення забезпечує інтерактивний інтерфейс, що дозволяє користувачеві змінювати параметри рівнянь і спостерігати за змінами на графіках, що полегшує розуміння поведінки функцій та їхніх розв'язків.
Особливу увагу приділено розробці інтуїтивно зрозумілого інтерфейсу та ефективності реалізованих алгоритмів. Використання WPF забезпечує високий рівень візуалізації та зручність взаємодії з програмою. Розроблений інструмент може бути корисним для викладачів при автоматизації процесу складання завдань та перевірки їх виконання студентами.
Розробка ігрового застосунку з елементами симуляції соціальних зв'язків
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Брусенко, Олександр Олександрович
Тема кваліфікаційної роботи – «Розробка гри з елементами симуляції соціальних зв'язків».
Актуальність роботи полягає у створенні ігрового застосунку, який поєднує механіки симулятора фермерського життя з елементами соціальної взаємодії. Подібні ігри користуються великою популярністю завдяки своїй гнучкості, ігровій глибині та можливості формування унікального досвіду для користувача.
Об’єкт дослідження – процеси створення інтерактивних ігор із симуляцією соціальних зв’язків.
Предмет дослідження – підходи до реалізації механік дружби, взаємодії з персонажами та симуляції ігрової економіки у фермерських симуляторах.
Мета роботи – розробити ігровий застосунок у жанрі симулятора ферми з інтеграцією елементів ьсоціальної симуляції, таких як система дружби з мешканцями та тваринами, діалоги, а також базова
економічна система з магазинами.
У процесі реалізації проєкту було створено ігрову карту, систему взаємодії з персонажами (жителями та тваринами), механіку розвитку дружби, можливість догляду за курами, а також додано кілька торгових точок. Для розробки було використано ігровий рушій Unity та мову програмування C#.
Практична цінність роботи полягає у створенні повноцінного ігрового прототипу, який може бути основою для подальшого розвитку або використання у сфері інді-розробки ігор.
Інформаційна технологія керування рухомим об'єктом
(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Борщ, Анастасія Олексіївна
У дипломній роботі розробляється тема «Інформаційна технологія керування рухомим об'єктом».
Мета роботи – створення інформаційної технології для моделювання та керування рухом літального апарату в умовах дії гравітаційного поля з подальшою програмною реалізацією в середовищі тривимірної візуалізації.
У результаті виконання роботи розроблено програмний інструмент з таким функціоналом:
• на основі заданих початкових умов руху та координат об'єкта здійснюється моделювання руху тіла в гравітаційному полі з урахуванням його законів руху;
• реалізовано алгоритм керування рухом літального апарату шляхом поступового переналаштування його вектора швидкості відповідно до цільового напряму, із врахуванням обмежень на зміну модуля швидкості та напрямку;
• розроблено інформаційну технологію дослідження, яка включає тривимірну візуалізацію траєкторії руху, побудову векторів початкової та цільової швидкості, а також анімацію зміни положення та орієнтації об’єкта у просторі;
• програмну реалізацію створено у середовищі Blender, з використанням бібліотек NumPy та mathutils для математичних обчислень і графічного моделювання.